• AAS10

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-02-04 09:01:51 följande:

Testar det och hoppas jag får behålla det på. Så larvig man är

Nä löjlig tycker jag inte du är, vi har våra gränser på vad vi tycker är ok eller inte. är viktigt och få ha sin integritet.

Oftast så e det så Nu har jag gjort lite mer "avancerade" undersökningar men när en man ska undersöka så är oftast en kvinnlig Undersköterska med. 

• AAS10

efter jag såg mig i spegeln så går jag och nynnar på "en elefant promenerade på en liten spindeltråd" 

• AAS10
    Frida Andersson skrev 2014-02-04 11:01:04 följande:
    Blev helt sjukskriven i sex veckor för kraftig foglossning. Underbar läkre!!
    Skönt och höra! du som satsade på och bli sjukskriven i procent ;) gött när man får läkare som lyssnar på en!
  • AAS10
    Frida Andersson skrev 2014-02-04 12:32:59 följande:
    Älskar ju verkligen mitt jobb men måste lyssna på kroppen oxå. Känms bra
    Absolut så e det ju! jag mötte mina kollegor i affären (jobbar i hemtjänst/kortids) och jag kände verkligen saknad av jobbet, dock vet ja att jag skulle aldrig klara jobba som det är idag, men tror jag ska göra ett försök när den här sjukskrivningen går ut på kanske 40%  har en 80% tjänst så det hade nog varit lagom.
  • AAS10
    Frida Andersson skrev 2014-02-04 12:56:21 följande:

Är ju så nytt för mig. Har aldrig varit sjukskriven förut. Gäller nu bara att verkligen ta det lungt. Blir väldigt lätt raatlös men nu får jag skärpa till mig och tänka till innan jag kastar mig iväg. Älskar att göra massa kul med barnen. Nu får vi hitta andra mer lugna aktiviteter. Gubben min blev så glad då han verkligen är mån om både mitt och bebisens mående. Vet inte hur mycket ekonomiskt man förlorar riktigt men får prioritera så funkar det.
    Att va sjukskriven är verkligen inte skoj, men man får lära sig och ha tråkigt kan jag säga, och du har rätt och lämna barnen på förskola heltid när du är sjuk, jag har min son 4dagar i veckan 9-14 men ska ändra till 15 då jag mår som sämst just vid 14. 

Ekonomiskt kan man förlora en hel del, men du jobbar kommunalt va? i min kommun betalar dom 10 % extra under dom första 90dagarna och gör inte lönekontoret det kan man kolla med Afa som en del kommunen använder sig av.
  • AAS10

Igår så kände jag hur bebisen verkligen bökade runt,kändes som bebisen pressade ut sig på höger sida och sedan kickade lite. det blir verkligen tydligare. 

dock har jag knappt sovit något inatt, jag är verkligen HELT SLUT. låg vaken och under den tiden kände jag det där bökandet igen...

• AAS10
    Passion skrev 2014-02-05 12:31:28 följande:
    Är så jävla less på min tröga mage dock, AJJJJ liksom! >.<

Äter 1tsk linfrön varje dag men har inte gett något direkt resultat..

Vet att dricka mycket vätska och äta ex grovt bröd istf vitt bröd kan ge resultat men nja, inte på mig direkt..

Har även ätit mycket kiwi i en period förut men även det var resultatlöst på den fronten (förutom att det var gött så klart!) ;)

Men har ni något supertips som jag kan försöka mig på?

Är inte så pepp på att ta någon typ av läkemedel..
    päron, russin, katrinlommon, dra i dig ett par askar läkerol
  • AAS10
    Passion skrev 2014-02-05 12:51:15 följande:
    Haha läkerolen har jag testat, men då blev det ju omvänd effekt - trodde jag var magsjuk/matförgiftad för mådde verkligen inte bra i ett helt dygn efter..

Men har inte testat äta päron, så det ska jag testa!
    ajdå de va ju ingen höjdare, sonens mage ballar ut totalt av päron iallafall...

ostbågar, nötter kracschar min mage på hahaha
  • AAS10
    Poison82 skrev 2014-02-06 15:43:52 följande:
    Jag är väldigt orolig. Gör väl inget speciellt för att minska oron, jag har ju fått 4 ultraljud och för ca 2 veckor sen lyssna jag på hjärtat. Ska lyssna på hjärtat igen inte nu på måndag men nästa. Har övervägt att skaffa mig en doppler och lyssna hemma men har avstått. Längtar tills man kan känna något, går in i vecka 16 imorgon. Inland tror jag att jag känner rörelser men har inte känt något där jag varit helt säker på att det är bebis

Usch oro är inget skoj alls. Jag köpte en doppler men den ligger bara i skåpet nu. Det e säkert bebisen du känner o de kommer ju bara bli tydligare för varje vecka nu.
  • AAS10
    Linda 147 skrev 2014-02-07 13:18:11 följande:
    I morse fick en av mina närmaste vänner en liten pojke. Fick så klart en bild skickad till mig, åh vill inte vänta 5 månader! 😊 Skäms dock lite för att jag blir avundsjuk på att förlossningen "gick jätte bra". Är så klart jätte glad för hennes/deras skull, men har sen min förlossning(som inte gick "jätte bra") tyckt det en lite jobbigt att höra hur bra gått för andra.. En bekant sa, ungefär ett år efter min förlossning, att hennes förlossning gått så bra och hon hade fått så mycket beröm mm och hon va gjord för att föda barn. Då blev jag faktiskt ledsen.. Jag vet inte om någon förstår hur jag känner.. Men man kan ju känna sig lite värdelös för att man inte är "gjord för att föda barn". Denna gång kommer det dessutom att bli ett snitt för mig och ibland känns det också som ett misslyckande.. Nej, måste rycka upp mig nu! Det kommer bli jätte bra allting, behövde bara skriva av mig lite..
    JAg fick mitt barn efter många om och men med KS för 6 år sedan, kände mig så värdelös när alla i föräldragruppen pratade hur bra det gick. När det kom till min tur så sa bröt jag nästan i hop för man var så värdelös och inte kunna få ut mitt barn på egen hand. Sedan lagom typ 4månader efter så kom diskussionen upp dom som fått barn via KS har inte fött ett barn. Jag blev så ledsen igen. 

Men jag tror att nä alla är inte gjorda för att föda barn, idag när folk vet att jag är gravid räknar dom med att jag VILL föda vaginalt och nä det vill jag inte, jag vill inte ha panik och skrika i 6 timmar igen av extrem smärta. Folk förstår inte för vaginalt är det bästa för barnet bla bla bla bla... 

det var en gång jag blev så jäkla arg på en som pratade om förlossningar hit o dit som tyckte det inte var lika bra med KS, så jag sa syrligt att ja, mitt underliv ser PRECIS lika HELT och är lika otöjt som det var innan jag var gravid, hur e det med dig? 

Då blev den personen tyst.....

Skit i vad andra tycker, allt är vad som är bäst för DIG och DITT BARN.....
Svar på tråden Julibebis 2014