Linda 147 skrev 2014-02-07 13:18:11 följande:
I morse fick en av mina närmaste vänner en liten pojke. Fick så klart en bild skickad till mig, åh vill inte vänta 5 månader! 😊 Skäms dock lite för att jag blir avundsjuk på att förlossningen "gick jätte bra". Är så klart jätte glad för hennes/deras skull, men har sen min förlossning(som inte gick "jätte bra") tyckt det en lite jobbigt att höra hur bra gått för andra.. En bekant sa, ungefär ett år efter min förlossning, att hennes förlossning gått så bra och hon hade fått så mycket beröm mm och hon va gjord för att föda barn. Då blev jag faktiskt ledsen.. Jag vet inte om någon förstår hur jag känner.. Men man kan ju känna sig lite värdelös för att man inte är "gjord för att föda barn". Denna gång kommer det dessutom att bli ett snitt för mig och ibland känns det också som ett misslyckande.. Nej, måste rycka upp mig nu! Det kommer bli jätte bra allting, behövde bara skriva av mig lite..
JAg fick mitt barn efter många om och men med KS för 6 år sedan, kände mig så värdelös när alla i föräldragruppen pratade hur bra det gick. När det kom till min tur så sa bröt jag nästan i hop för man var så värdelös och inte kunna få ut mitt barn på egen hand. Sedan lagom typ 4månader efter så kom diskussionen upp dom som fått barn via KS har inte fött ett barn. Jag blev så ledsen igen.
Men jag tror att nä alla är inte gjorda för att föda barn, idag när folk vet att jag är gravid räknar dom med att jag VILL föda vaginalt och nä det vill jag inte, jag vill inte ha panik och skrika i 6 timmar igen av extrem smärta. Folk förstår inte för vaginalt är det bästa för barnet bla bla bla bla...
det var en gång jag blev så jäkla arg på en som pratade om förlossningar hit o dit som tyckte det inte var lika bra med KS, så jag sa syrligt att ja, mitt underliv ser PRECIS lika HELT och är lika otöjt som det var innan jag var gravid, hur e det med dig?
Då blev den personen tyst.....
Skit i vad andra tycker, allt är vad som är bäst för DIG och DITT BARN.....