• AAS10

Julibebis 2014

MEW85 skrev 2014-01-17 15:24:04 följande:
    Jag blev snittad i mars-12, då sydde de med tråd som kroppen själv tog hand om. Inga agraffer där.
    Hoppas slippa snitt denna gång dock.
    Det var samma för mig, dom sydde invändigt och limmade det yttersta lagret. blev jättefint
  • AAS10
    Fiamedbarn skrev 2014-01-17 15:54:54 följande:
    Limmade??!!
    ja precis, man kan ju limma sår, och man sys invändigt i flera lager. och det sista limmas det yttersta så får man en lite kraftigare än en sytråd tjockt ärr istället för om man hade sytt eller använt agraffer
  • AAS10
    Fiamedbarn skrev 2014-01-17 15:54:19 följande:
    Nja allt med vårt dagis har varit en kamp så vi får nog kämpa ordentligt för att Lukas ska få den tid han behöver där!

Jag vet inte om jag hört så mycket, jag tänker mest att det vore svårt att bära ett barn som nysnittad. Men ärret är kanske inte så stort och sitter långt ned...sen får man väl smärtstillande också. Men klarar sig de flesta verkligen på alvedon, behövs inte tyngre grejjer som citodon?
    Ärret är ca 15-20cm och sitter precis i troslinningen så mjuka kläder är ju ett måste i början. Man är öm och man ska inte resa sig upp med magmuskler osv, men man lär sig väldigt fort. tror inte du ska oroa dig så mycket. hade något starkare medicin första dygnet tror det var diklofenak bara.  tog alvedon fulldos i 4 dagar och sedan tog jag inga alvedon alls. utan klarade mig som vanligt. 
  • AAS10
    Fiamedbarn skrev 2014-01-18 15:36:10 följande:
    Det finns en grupp på facebook som heter Julimammor men jag vet inte vem som håller i den här. Nån annan som har koll? 
    Man kan ju faktiskt göra slutna grupper här på familjeliv också,,,,
  • AAS10

ser att ni börjat köpa saker, själv är jag alldeles för feg. jag har inte köpt något. kommer vänta till ultraljudet iallafall. 

Visserligen tror jag att jag känner av bebisen lite då det typ kittlas i magen vilket det aldrig gjort innan, men nä jag är nog skrockfull. 

Men kikar barnvagn och spjälsäng gör jag, vet vilket spjälis det kommer bli och kläder har vi oavsett vilket kön de blir, men sedan är det typ bara sängkläder som saknas, så kan vara skönt och vänta lite. 

Roade oss med att lägga pengar på sonens rum istället så han fick det mer funktionellt....

• AAS10
    Hilmas Mamma skrev 2014-01-18 19:26:43 följande:
    Vi har inte köpt nånting alls än!! O vi kommer inte köpa nånting innan bebis kommer heller, om det inte slinker ner nån nalle eller så, men inget stor! Vi har allt, vagnar, sängar, babysitter, gåstol, babyskydd, skötbord, neutrala kläder till allra första tiden, eftersom dottern bara är 2,5 år o inget av det är slitet eller förstört så kommer det fingera finnemang! Kommer nog bli lite kläder inköp efter att bebis kommit o vi vet vad det ör för kön! Jag är lite emot den här hetsen att det ska vara helt nya grejer för 10000 -tals kronor, när det man redan har är i toppskick... Men alla är vi ju olika!
    håller med. kommer köpa allt begagnat förutom sängkläder o madrass är oftast lika fint som  nytt. har en del saker  kvar från sonen dock,,,,blir de en tjej kommer ja få määäääääängder av kläder av kompisen/syrran
  • AAS10

BEBISSKROCK::

Kinesiska kalendern: flicka

Ringtest: flicka

Bikarbonattest x 2 med 2 veckors mellanrum 2ggr varje gång: flicka.

Har RUL den 10/2 så då får vi se om det stämmer. 

med sonen så stämde ringtestet men inte kinesiska kalendern. och då sa magkänslan klart och tydligt kille vilket det inte gör nu...

• AAS10
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-20 10:35:43 följande:
    Måste bara fråga. Är det någon som fått så mycket flytningar så det blir massor när man reser sig upp från liggandes till sittandes alt sittandes till stående? Kändes som om man läcker kiss ibland fast det inte är det.
    Det hade jag precis innan jag plussade, var riktigt äckligt, var på cellprov en vecka innan och då påpekade till o med BM det och frågade om det var ett problem, mitt slutade dock fort, men kommer lite mer när jag skulle ha mens egentligen
  • AAS10

ett tips till er som vill ha babynest, kolla tradera, blocket (hela sverige) där ligger dom på max 600 och då är dom finare än dom som man kan köpa i affären. 

Själv ska jag skippa det, tycker det är mycket pengar för ingenting 

• AAS10

Jag kommer vara i 18+3 när jag ska göra mitt RUL, tror jag var i v 16+? när grabben var i magen 2008 håller med om att det är sent om det är något fel på barnet. med tanke på att man kan rädda ett barn från v.24 så känns de lite sjukt med v18 men kanske är så sent för att alla tjatar om könet? 

Svar på tråden Julibebis 2014