• AAS10

Julibebis 2014

MiniV skrev 2014-02-11 16:46:24 följande:
    Hur har det gått?

Jodå de gick faktiskt riktigt bra. Hon började med sprutan o sen flöt de bara på... så de blev godis för honom
  • AAS10
    Linda 147 skrev 2014-02-11 21:55:27 följande:
    Någon som funderat på gravidförsäkring?

Jjag tecknade gratisförsäkringen från länsförsäkringat ska höja den när jag e i vecka 25.
  • AAS10

Man blir helt klart inte rik på försäkringskassan. ... en fråga till er med mindre barn. När är brytdatumet på fk? Brukar ju aldrig vara 1-1 utan nått udda datum

• AAS10
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-02-12 11:13:03 följande:
    20-21 i varje månad har det varit innan tror jag!
    Tack, det stämde  bra, strax efter jag skrev här så ringde en handläggare upp mig ang min sjukskrivning så passade på och fråga henne.
  • AAS10
    lollisen skrev 2014-02-12 14:37:58 följande:
    Jag har mitt RUL den 3:e mars! Känns som en evighets väntan! Ska egentligen inte klaga, vi fick ju se pyret för lite mer än en vecka sen. Däremot något nytt sedan jag var gravid med sonen, att man inte går till barnmorskan förrän i vecka 25....? För 9 år sen när jag väntade sonen började jag gå i vecka 20 iallafall. Hur har ni det? När börjar ni gå hos bm efter inskrivningen?

I vecka 25 fick jag tid.... vet att jag var i vecka 20med sonen för 6 år sen
  • AAS10
    Smalltowngal skrev 2014-02-12 17:29:16 följande:
    Hej hörni! Jag är lite orolig för att min mage inte är så stor som jag sett att vissas är som lagt upp bilder.. Jag är i vecka 18. Har bara gått upp 1-1.5 kg också. Är det något jag behöver oroa mig över? Det är mitt första barn.
    Tycker inte du ska oroa dig alls utan bara njuta egentligen, vissa ökar mer i början än på slutet och tvärsom. En kompis till mig såg inte gravid ut förns v.32 och sedan sa det PANG som hon exploderade. Du kanske bara har mer magmuskler än vi andra dessutom ;)
  • AAS10
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-12 19:10:20 följande:
    Jag har den. Den funkade inte förrän i v16+0.
    Så bli inte orolig om du inte hör. Nu i v 19 hör jag jättebra. Men man ska inte använda den för ofta. Kanske varannan vecka kan vara bra så man inte lyssnar varje dag.
    varför inte varje dag???
  • AAS10
    mamiama skrev 2014-02-12 21:13:45 följande:
    Bm sa att jag skulle räkna 2 timmar för rul (!) nog för att det är 2 men två timmar?? Å så ska man vara kissnödig när man kommer dit, lycka till! Haha
    Oj det var en bra stund, mitt med en bebis tog 20 min och säg att båda dina små krånglar och svåra och se är det nog inte omöjligt, Jag kissade precis innan jag gick in och även på KUBEN, var ingen som sa nått om det ; ) Här ska man inte plåga mig i onödan ;)
  • AAS10
    trz skrev 2014-02-12 22:44:53 följande:
    Förra graviditeten blev jag tillbakaflyttad 2 veckor på ultraljudet. Lyckades inte sluta röka förrän vecka 29 heller. (jag vet att det är skitdåligt gjort av mig. Men jag lyckades ändå tillslut.) när dottern föddes, två dagar över tiden vägde hon 4.5 kilo! Rökning ska ju tydligen göra så barnen får lägre födelsevikt bland annat.
    Därför är jag orolig nu, har redan blivit tillbakaflyttad en vecka och jag har inte ens vart på rul än. Är i 16+6. Slutade röka för två veckor sen, alltså mycket tidigare än förra graviditeten. Är nu övertygad om att den här bebisen kommer väga över fem kilo. Jag vägde 4.8 när jag föddes, och sambon var ännu tyngre så det ligger ju liksom i generna. Jag är rätt liten och är övertygad om att jag absolut inte får ut en bebis som är större än dottern.. Utan att klippa alltså. Med dottern fick jag krysta i tre timmar.. Så nu är jag livrädd inför förlossningen. Vill verkligen inte att den ska sluta i sugklocka, klipp och andra hemskheter.. Kan man bli igångsatt tidigare på grund av det här? Tillväxtultraljud ska ju inte vara vidare pålitligt vad jag läst och hört. Kan ju skilja över ett kilo!

ajdå låter ju inget vidare alls =( gött av dig och slutat röka, det är aldrig försent =) 

Vad det gäller stort barn, prata med din BM om din oro, man kan ju be om tillväxt UL osv, för att ha koll och sedan finns ju även aurora om du är extra rädd som du kan be om, heter dock inte det överallt....

• AAS10

beach 2008 10 dagar innan skrutten kom ut.
    tror det kommer vara mer valross liknande på beach 2014....

Svar på tråden Julibebis 2014