• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • eko my

klassiska tårarna?
    Jag tycker jag gråter åt allt efter jag fick barn i mitt liv..haha.. Speciellt efter andra ungen.. Ålderstecken säger jag..(åt mig själv!!, det kan ju vara gravidtecken med..)

Jag brukar nog mer börja känna lite illamående och bli sjuk trött. Typ somna överallt.. !

• gladamamsen

borde ha ägglossning nu typ..men vi tänkte använda upp de två kodisarna v har kvar oh det ligger en kvar iskåpet ;) så vi kör från Maj tror jag då ;)

• chiqita

Har massor av skumma känningar ja, men tog ett test i helgen och det var klart negativt så bara kroppen som jäklas... :-}

• Titt ut

Gladamamsen: Måste kännas kul att det snart är dags att börja. Det ska bli så kul att följa alla här till plusset

Ekomy: Jag vet inte hur de där testerna fungerar men jag tror att stickorna ska stegra i styrka ju närmre ÄL. Så troligtvis hade du ÄL dagarna efter. Väntan är så spännande men dagarna brukar bli så långa också. Jag håller tummarna för dig.

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • Titt ut

Chiqita: tråkigt att det var negativt.

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • chiqita

Ekomy: jag tycker tempning fungerar bättre för att finna tiden för ÄL, eller i kombination med tempning. Tror inte ÄL-stickor stegras på samma sätt som HCG. Menar att jag ngn gång kunde ha neg morgon och positivt eftermiddag. När jag testade med storasyster fick jag oftast ÄL-stegring eftermiddag och inte morgon..
    Har du inte tempat förut kan du få god hjälp på fertilityfriend, ett tips om du är nyfiken.

• gladamamsen

när kör ni andra igång?hur ser era liv runtomkring bebisplanerna?och avgör vissa saker när ni börjar?Själv så e vi ibörjan av vårt husbygge,jag började jobba iaugusti och kommer antagligen få fast tjänst iaugusti då jag varit ett år.så här e det ganska mycket runtokring..jaa pluss två barn också 3år10månoch 2år3mån men jag en till iskaran känns bara bra för min del..vi har ju redan två så vad gör en tredje då in isamma vända ;)

• eko my
    chiqita skrev 2014-03-20 17:55:11 följande:
    Ekomy: jag tycker tempning fungerar bättre för att finna tiden för ÄL, eller i kombination med tempning. Tror inte ÄL-stickor stegras på samma sätt som HCG. Menar att jag ngn gång kunde ha neg morgon och positivt eftermiddag. När jag testade med storasyster fick jag oftast ÄL-stegring eftermiddag och inte morgon..
    Har du inte tempat förut kan du få god hjälp på fertilityfriend, ett tips om du är nyfiken.
    har aldrig tempat innan, men vore intressant att kolla det någon gång. Jag har lyckats en gång innan med äl-test och sen är det rätt stor hjälp att kolla flytningar med, hur äckligt det än låter när man skriver. Men ni vet, för oss är det vardag, haha. Det skiljer ju ändå rätt mycket på dom, speciellt när man har ägglossning.
  • eko my

För att uppdatera; Ingen mens än och jag mår illa och i nedre magen känns det som ett blåmärke, fast på insidan. Spännande! Jag hade tvåpack med gravtest hemma och testade igår men det visade inget. Dock måste jag säga att jag aldrig plussat i närheten av mens utan snarare 1- 1½ vecka efter förväntad mens. Så jag har inte gett upp hoppet än eftersom jag känner igen detta illamående, speciellt av kaffe.

MEN det kan lika gärna vara mensen som spökar och vara grymt sen. Ibland spänner man sig och då kan jag vara sen så att cykeln som egentligen är 31 dagar blir närmare 41. Så om jag nästa tors-fre ff inte fått någon mens och illamåendet ökar, då är det nog dags för ett test till.

Spännande trots att det kan luras.. Försöker att tänka att mensen kommer snart och det skulle inte vara världens undergång heller. Min man är riktigt segskallad och tror inget förrän han ser det så det är gott att kunna spekulera med er!

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)