• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • chiqita

Maajsi: tack. Vi var i vecka 15-16 när vi fick avbryta. När hon kom trodde de att hon var i v 12 så hon hade redan börjat tappa i storlek. Beklagar er sorg med.

När ältest visar positivt har kroppen alla förutsättningar för att släppa ägg. Ska ske inom 24-48 timmar tror jag. Så skönt att kroppen redan fattat galoppen

• novsep

Underbara nyheter maajsi, då håller vi alla tummar o tår för er!!

Chiqita, mår du också dåligt under graviditeten? Jag tillhör dom som spyr HELA graviditeten. Känns lite skrämmande men jag har bestämt att det INTE ska bli så nu, tredje gången gillt!! :)

• uteungar

Novsep: jag mådde dåligt från ca v10-12 - v25 med första. Gick oftast över efter kl.12. Var jättesvag, illamående och spydde i snitt 2-4ggr/dag ibland upp mot 6ggr/dag. Med andra barnet mådde jag dåligt från ca v7-9 till v27-28. Men då mådde jag illa dygnetrunt och spydde upp mot 10ggr/dag. Men normalt runt 5-6ggr/dag. Spydde varje dag i ca 15v och 5v på slutet var det runt varannan dag som jag spydde. Gruvar mig att jag kommer må lika illa eller värre denna gång. Det har ju blivit värre... :(

• chiqita

Novsep: jag spydde sist dag och natt till månad fem-sex något, därefter foglossning så var sjukskriven genom hela graviditeten... Tänkte först "aldrig mer" men så började jag tänka annorlunda när jag såg hur kul mina två barn har ihop. I det stora hela är inte 9 månader så lång tid om man jämför med en livstid Får se om jag tänker så om jag får hänga över toastolen ännu en gång

• gladamamsen

räkna ut att blir vi gravida imars blir bf10decemebr..det skulle inte vara så dumt :) nästa datum skulle bli så nära sonens födis så jag kanske helst skullevänta tills februari isåfall..men jag vill inte vänta längre nu..

• chiqita

Såg melodifestivalen ikväll och blev så berörd av en låt och artist att jag var millimeter från att börja gråta, graviditetstecken?

• Saga09

Har BIM på onsdag och mår såååå sjukt illa.. har gjort det i två dagar nu.
    Vi har inte försökt nåt denna månaden alls... kanske håller jag på att bli magsjuk.. uuuuuhhhhh Förvånad

• novsep

Hoppas verkligen inte du blir magsjuk, det är ju värsta sjukdomen!!

Chiqita vi får följas åt om vi ligger hemma o spyr ;) det är som du säger bara 9 månader även om de är riktigt jövliga.

• Titt ut

Saga09 Hur mår du? Var det magsjukan? 

Gladamamsen Blir det bebisverkstad nu i mars? :)

I helgen var jag och besökte vänner som har fått barn nyligen och oj vad jag blev ännu mer sugen på en till liten! Känns som evigheter sen jag höll i en bebis, jag hade nästan glömt hur små de är. 

Eftersom det är så långt till augusti då vi ska börja så har jag lagt upp lite delmål. Första är i maj då jag tänker börja med folsyra. Nästa mål blir juni då jag ska börja med ägglossningstester och föra dagbok över den och eventuellt börja äta järntabletter. Då känns det inte lika långt till augusti, själva tiden innan är ju faktiskt lite kul också att förbereda sig och försöka maximera sina chanser. :)

Chiqita: Det där klassiska tårarna från ingenstans :) Har du känt några fler gravidtecken?

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • eko my

åh jag har inte varit inne här på länge nu, ibland går dagarna lite för fort och mycket med barnen och sånt.
    Jag har BIM idag och ännu inga tecken.. MEN.. jag är oregelbunden så jag räknar med att den däringa mensen kan komma frm idag och en vecka framåt.. eller 10 dagar i värsta fall.. får nog tänka månaden ut.

Man ska inte ropa hej liksom...

Jag testade lite med äl stickor.. men tydligen hade jag inte äl när jag skulle enligt standard. Jag började testa enligt det datumet som äl-testet tyckte att jag skulle och så hade jag stickor en vecka framåt ca.
    Inget utslag. Men sista dagen var strecket synligt men inte lika starkt som kontrollstrecket (testlagret).
    Kan det ha varit så att det då var på gång? För jag hade starka misstankar om att jag hade äl en eller två dagar efter det. Någon som vet hur det funkar? Jag tänker att ämnet som stickan reagerar på måste ju stiga mer och mer innan äl? Tänker jag fel?

Fortsätter och vänta..

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)