• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • eko my

gu vad jag "pratar" men tilläggas ska att jag inte gjorde testet på morgonurin.. (antecknar ni..haha).. lite väl hoppfull kanske jag är ändå..!

• Titt ut

Jag körde med ÄL -tester med båda barnen och tyckte de visade bra, jag testade endast på morgonen samma tid varje dag. Kommer att testa med det några månader innan vi börjar för att öva inför den viktigaste månaden. Tror dock att jag kommer att byta från stickor till digitalt ÄL-test med dubbel hormionindikator för att vara på den säkra sidan och för att få veta 4 dagar innan när ÄL är på gång och redan då börja. Men månaderna innan kommer jag öva med stickor, blir väldigt dyrt annars.

gladamamsen: Vi vill vänta till augusti för att det passar jobbmässigt för mig och för att vi inte vill ha födelsedagarna så tätt mellan barnen. Sen kanske det ändå inte blir just den månaden jag blir gravid men vi vill iallafall inte bli gravida innan augusti. En annan sak är att vi vill ha ett år extra mellan 2:a och 3:e.

eko my: Du skriver inte för mycket det är bara kul att följa allas resor mot pluset. Jag antecknar! Glad
    Du ska vara hoppfull! 

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • eko my

alltså.. jag kunde inte vänta, så egentligen är det för tidigt test för min skull.. det var svagt men jag ser ett plus??!Solig
  • fantasifull
    eko my skrev 2014-03-22 08:11:12 följande:

alltså.. jag kunde inte vänta, så egentligen är det för tidigt test för min skull.. det var svagt men jag ser ett plus??!Solig
    Jag ser ett plus! :D
  • fantasifull

Tänkte om jag kanske kunde hoppa in här? Vi har tänkt att börja med planerna till en 2:à nu snart eller kanske i maj. Men vi skyddar oss inte efter vårt MA i början av året. Men försöker samtidigt vara lite försiktiga :p

• eko my
    fantasifull skrev 2014-03-22 09:12:12 följande:
    För att hopps över decemberbebis :)

jag hoppas faktiskt med på decemberbebis trots att jag nog blir beräknad i slutet av november här på fl. Men jag brukar alltid bli flyttad lite bakåt på ul och sen även gå över med.. så jag räknar med en i december..
    Detta känns sjukt! haha!

Välkommen hit fantasifull!

• chiqita

Oj vad kul Eko my! Ser också ett plus, grattis!

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Titt ut

Jag ser pluset! Vad kul, grattis!

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)