• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-24 17:38:05 följande:
    Moolie: Låter ju superbra. Lycka till på måndag. :)
    Kan säkert behövas! ;) Jag är faktiskt inte så nervös längre! Tro det eller ej! 
  • 2014bebis

Lycka till i morgon Moolie.

Jag ska på första mötet i morgon är så nervös och spänd. Vill komma igång direkt.

• Moolie

BUHU! Jag har varit så otroligt inaktiv dessa dagarna! Mest pratat med min man om detta och försökt koppla ifrån allt vad IVF heter. Ville passa på att umgås med bonusbarnen och så...! Det har gått bra ändan fram tills nu... Jag får nog ta mig ett par glas vin ikväll! Kan ju orimligtvis påverka äggen!! Och jag som är helnykterist egentligen!!

Tack för stöttningen! <3

• Libra1

2014bebis: Lycka till på mötet! :)

Moolie: Ibland har man såna här dagar. Lite extra hormoner på det så. Tänk när det är över imorgon. Då får ni fira.

• Moolie

Det var skrik, gråt och hyperventilering.... Min man fick så ont att han nästan började gråta... Jag fick nästan skrika till läkaren att hon skulle ta vad som behövdes! Huuuu!! Jag sa "Gör det FÄRDIGT så ska jag ALDRIG göra om detta igen!!!". Nästa gång kommer de trycka i mig lugnande, smärtstillande och kalla in en narkossköterska så de kan trycka i mig mer morfin! Morfinet tog inte ALLS! :((

INGET som jag önskar någon annan!! Var mer spruträdd än jag trodde!! NU känns det inte alls... :/ Känner mig som världens barnrumpa! Pia och Eva kom in och bad om UTSÄKT! Men jag sa att vi inte dog iaf! ;)

• Moolie
    Finmamma skrev 2014-01-27 13:24:27 följande:

Mollie, var det äggplock du gjorde?

Ja! Men jag är nästan sjukligt rädd för sprutorna... Det gjorde nog inte så ont egentligen...
  • Libra1

Moolie: Oj! Det låter ju inte alls kul. Morfin tar ganska bra på mig så får inte så ont. Mest på ena äggstocken som sitter lite bakom livmodern.

Skönt att det är över iaf. Hade de ingen narkossköterska med under äggplocket? Som gav mer morfin om man behöver? Det har alltid RMC.

Blev resultatet bra? Hur mår du nu?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö