• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-17 15:42:09 följande:

Det är så skönt att vara igång även om sprutorna är jobbiga. Får hoppas att tiden går snabbt. Förra gången behövde jag bara spruta i 9 dagar. :)

Jaså?? Så bra!! Hur resonerade de då? Många eller välväxta ägg? Både och kanske?? :P
  • Libra1

Jag fick en något högre dos och använde Menopur istället för Gonal-f så de växte snabbt. :) Jag blev lite nervös över att de hade växt för snabbt men blev gravid. Får se hur det går denna gång. Samma dos men Gonal-f.

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-17 16:35:22 följande:

Jag fick en något högre dos och använde Menopur istället för Gonal-f så de växte snabbt. :) Jag blev lite nervös över att de hade växt för snabbt men blev gravid. Får se hur det går denna gång. Samma dos men Gonal-f.

Aha! Ja, ska bli spännande att höra hur olika hormonerna funkar på dig! :) Hur olika det kan vara!
  • Libra1

Läkaren tyckte att Gonal-F och Menopur fungerade lika för mig så fick välja vilken jag ville ha. Penna är bättre än engångsspruta. :)

Men 225 med Gonal-F har jag aldrig testat. Får se vad svaret på mitt AMH-värde blir. Kanske de justerar dosen.

Aha! Kan man göra grupper också. Ska kika på det. :)

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-18 09:02:24 följande:
    Läkaren tyckte att Gonal-F och Menopur fungerade lika för mig så fick välja vilken jag ville ha. Penna är bättre än engångsspruta. :)

Men 225 med Gonal-F har jag aldrig testat. Får se vad svaret på mitt AMH-värde blir. Kanske de justerar dosen.

Aha! Kan man göra grupper också. Ska kika på det. :)

Okej! Så Menopur är engångs! :)

Du är så välkommen! :) 

• Libra1

Ja Menopuren måste man blanda och dra upp själv. Lite meckigt, men det går.

Tack! :)

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-18 09:22:13 följande:
    Ja Menopuren måste man blanda och dra upp själv. Lite meckigt, men det går.

Tack! :)
    Då måste jag få säga att Gonal är super enkelt! Vrider på en ratt, sätter i nålen och sprutar! Skönt du fick välja då! 
  • Libra1

Ja men precis. Nålen bara glider in också. Jobbigt när man behöver hugga sig in. Jag bävar för Orgalutranen. Har inte hört gott om den. Men många kanske bara förstorar upp det. Sen läser man ju bara om det negativa. Lite dumt! :)

• Millan14

Nu har vi varit på nordic IVF för första gången! Å om det är fler som vill höra om vår upplevelse, så kändes det väldigt bra! De va väldigt trevliga, service minded, positiva å ja, det kändes väldigt bra sammanfattningsvis! Vi kommer till 99% att köpa ett 3-pack å göra våra sista syskonförsök hos dem.

Lycka till ni som är igång el i startgroparna. Tittar in lite då å då, men skriver inte förrän vi startar.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö