syntharen skrev 2014-01-22 11:17:57 följande:
[...] På andra kuren blev jag gravid men fick mf i v 6. Jag läste på nätet att Pergotime kan ge en för tunn livmoderslemhinna men det hade min gyn inte hört talas om när jag tog upp det med henne. Nu har jag precis fått mens efter min andra kur med Pergotime efter missfallet och känner att vi måste gå vidare, jag fylle 35 om nån vecka, så tiden rinner i väg... Vi kommer nog inte vilja börja med IVF direkt utan helst skulle jag vilja bli gravid på egen hand fast med ägglossningssprutor. Men vi får se vad dom säger på nordic.
Har nån av er försökt bli gravid med ägglossningssprutor?
Det är lite underligt att din gyn inte hört talas om det. Det är ju en ganska vanlig oro vid Pergotime (men därmed vill jag tillägga att jag inte vet hur det faktiskt förhåller sig med tunnare livmoderslemhinna). Just vecka 6 är en kritisk period i utvecklingen, det är ju då hjärtat väntas börja slå - kanske är det mer sannolikt att något gick fel, dvs. det var något med embryot eller utvecklingen som inte gick som det skulle?
Om ni gör IVF är det era bästa embryon som väljs ut och återförs. Kanske har ni chanser till bättre resultat då? Diskutera igenom det på kliniken, för om ni skulle få köra det "korta protokollet" (alltså utan nedreglering med nässpray) så är det en mindre jobbig process. Det verkar ju vara nässprayen som folk brukar må sämst av.