• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-22 20:52:15 följande:

Vi har bara fått ett till frysen en gång. Vet inte vad det beror på. Våra klarar inte av långtidsodling. :-/

Konstigt! :(
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-01-22 14:44:07 följande:
    Idag fick jag reda på mitt AMH-värde. Det ligger på 10. Det var ju bra sa sköterskan. Är det inte lite högt? På gränsen till PCO? Någon som vet? Jag fyller 38 i år så känner mig lite lugnare nu. :)

Wow! Kanon bra ju! Hoppas få ta det testet på Nordic också. Vill ju gärna veta hur illa det är.
  • 2014bebis

Jag har fått bra med ägg varje gång men aldrig något till frysen. Man undrar ju varför? Hoppas jag får en annorlunda behandling denna gången. Gjort samma de sista 3 gångerna.

• finski
    Moolie skrev 2014-01-22 20:22:35 följande:
    Hur kom det sig att du inte hade några till frysen? Jag har 14 ägg på "bakning", därav min undran! :) 

Dom var inte av så bra kvalite att man kunde frysa, så flickan vår var vårt lilla "guldägg"

????
  • finski

Hur gör ni alla med betalning? Sparade pengar? Lån? Bruttoavdrag? Hur många behandlingar köper ni?

• Libra1

Vi har sparat ihop pengar och får hjälp med bruttolöneavdrag. Ska köpa ett 3-pack. Lika bra så slipper man känna stress. :)

• ITM

Hej! Ska på vårt första möte på nordic den 11/2. Vi fick en dotter dec -10 och har det senaste året gjort 4 misslyckade fet. Hoppas att de ska funka med färskförsök nu.
    Hoppar med i tråden o önskar ALLA lycka till! Kram

• Moolie
    finski skrev 2014-01-22 21:54:31 följande:

Hur gör ni alla med betalning? Sparade pengar? Lån? Bruttoavdrag? Hur många behandlingar köper ni?

Räntefritt hos mina föräldrar! :)
  • finski
    Moolie skrev 2014-01-23 05:02:45 följande:
    Räntefritt hos mina föräldrar! :)

????????
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö