• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Finmamma

Tjejer, fick öka min gonal f dos från 37 5 ie till 50 ie i torsdags, jag känner fortf ingenting och blir så irriterad!!! När jag väl har äl så känns det ordentligt redan 5 dagar innan! Detta låter galen men jag överväger start att ta 60 ie ikväll. Någon som hade vågat det?

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-18 11:25:16 följande:

Ja men precis. Nålen bara glider in också. Jobbigt när man behöver hugga sig in. Jag bävar för Orgalutranen. Har inte hört gott om den. Men många kanske bara förstorar upp det. Sen läser man ju bara om det negativa. Lite dumt! :)

Det kliar och sticker till TUSEN efter orgalen! :/ Sipprar ut lite efteråt med! Så lägg dig bekvämt och ligg där en stund! :)

HAHA!! Här sitter jag och maken... Planerar att ha sex tre dagar innan hans ingrepp! Hux flux börjar han skratta så han kiknar! Han KAN ju inte tömma pungen! Tji fick vi! ;) Blir ligga kvällen innan bara!
  • 2014bebis

Snart dags för vårt första möte på Nordic. Ni som varit där, har ni fått börja behandling direkt? Jag kommer troligtvis få mens den dagen vi är där och vill så gärna börja direkt. Hoppas verkligen att jag slipper vänta tills nästa. Är det någon som har träffat Pia? Hur är hon?

• Moolie
    2014bebis skrev 2014-01-21 21:23:44 följande:

Snart dags för vårt första möte på Nordic. Ni som varit där, har ni fått börja behandling direkt? Jag kommer troligtvis få mens den dagen vi är där och vill så gärna börja direkt. Hoppas verkligen att jag slipper vänta tills nästa. Är det någon som har träffat Pia? Hur är hon?

Vi träffade Pia idag! Hon brinner verkligen för detta!! Otroligt skönt!! :) Någon som är mer engagerad än vi! ;)
  • Moolie

Och du kan hämta ut recepten på Mobilia! De hade ALLT där! Lite folk med! :) Det kan du göra samma dag! Det går nog få igång det direkt! :)
  • 2014bebis

Tack Moolie! Låter ju toppen bra!! Längtar verkligen efter att få komma igång nu.

• Moolie
    2014bebis skrev 2014-01-22 07:15:28 följande:
    Tack Moolie! Låter ju toppen bra!! Längtar verkligen efter att få komma igång nu.
    Jag pratade med personalen där om att de hade allt hemma. Och tydligen är det väldigt vanligt att vi IVF'are kommer till just det apoteket och handlar. Så de har mängder hemma! :) 
  • Gina43
    Hur snabbt ni kan börja beror på klinikens beläggning, men ni får säkert börja vid nästa cykel om ni är redo. Vi fick börja med sprutorna två veckor efter vårt första besök, dvs. vi kom igång direkt. 
  • Libra1

Vi får vänta med IVF eftersom jag måste operera bort min galla först. Tråkigt! Hoppas på ett försök i mars eller april istället. Vet inte hur länge man måste vänta efter en OP.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö