• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    Blomster84 skrev 2015-09-17 20:17:59 följande:

Är det någon av er som gått på Nordic som fått sätta tillbaka två embryon?

Jag fick det sist!!! :)
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-09-17 21:18:28 följande:

Kliniken har väl en policy för det där? Du kan möjligen få två om "oddsen" av olika skäl är negativt påverkade, för de vill ju egentligen inte att det ska bli tvillingar (= riskgraviditet gagnar inte deras resultat och därmed inte deras rykte). Ålder är en faktor, sämre äggkvalitet en annan, många försök osv.

MålaMittHjärta: Du är ju jätteung! Till och med jag kallas "ung" i de här sammanhanget och jag är definitivt närmre 40 än du (jag är alltså inte 43)

Blomster84: Jag håller verkligen tummarna för dig! Blir ledsen attse hur uppgiven du låter.

Löste det sig med sambon? Vilken ruvardag har du nu?

Libra: Hur går det för dig? Har man planerat in ingrepp och behandling än? Jobbig väntan..!

Jag väntar fortfarande. Ska ringa imorgon och höra hur det går.

Jag gick till en sjukgymnast innan och fick akupunktur. Men det hjälpte inget tyvärr. Fick ännu mer kramp istället. Hon var inte alls kunnig på endometrios. Igår var jag hos en sjukgymnast på Kvinnokliniken som är med i endometriosteamet. Hon var jättebra. Fick med mig en TENS hem. Hoppas den kan hjälpa lite. Hon tyckte jag skulle börja på vattengympa. Får se hur det blir med det.

Är väldigt trött på att vänta nu. Börjar bli orolig för att OP inte ska hjälpa. Vilket tråkigt liv det skulle bli då. Men en dag i taget...
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-17 20:41:23 följande:

Har glömt om att berätta om en skum händelse i måndags, jag och min sambo sitter i väntrummet och väntar efter en stund kommer en tjej in och hinner precis se att det är en som jobbar på min praktikplats. Jag misstänker att hon såg mig och gick in på toaletten innan hon kom tillbaka och satt sig i andra änden av väntrummet. 
    Blev så skum stämning, är första gången man springer på någon där och så svårt att veta om hon tycker det är "jobbigt" eller inte. Hade en fältdag där på hennes avdelning veckan innan, så hon vet vem jag är.
    Det är såna situationer man inte riktigt vet hur man ska göra, men undvek att titta dit och lossades att jag inte såg henne.

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Det där har jag också varit med om en gång. Jag sa hej och låtsades som ingenting. :D
  • mom2012

Jag har fått 2 återförda varje gång på Nordic. Men sannolikhet för tvillingar var låg så även en graviditet verkar det som. Så det är som Gina43 skriver, de går på historik och andra faktorer. Ta upp det med dem.

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-17 21:42:53 följande:

Haha tänkte mer utifrån sambons ålder :P, dock glömde jag klämma in ett ev om vi får det vi har inget på svart och vit samt att jag kan ha misstolkar läkaren, vi kanske pratar om att gå igenom 10 försök till alltså.

Jag vet inte om de tar hänsyn till mannens ålder. Ni fick ju många fina blastocyster till frysen så helt dåligt ställt är det kanske inte med spermiekvaliteten? Ni har ett fint track-record: du blir ju gravid vid IVF, har haft två graviditeter efter två behandlingar (dock att den ena slutade i MA). Ni hade otur nu sist! Det går säkert jättebra vid kommande FET och om inte så blir det säkert ett plus vid nästa!
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-09-18 07:11:18 följande:

Jag har fått 2 återförda varje gång på Nordic. Men sannolikhet för tvillingar var låg så även en graviditet verkar det som. Så det är som Gina43 skriver, de går på historik och andra faktorer. Ta upp det med dem.

Då kanske dom snart tillåter två blastisar åt gången. Har tre i frysen än. Har ju inte blivit gravid en enda gång genom ivf el FET
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-18 07:13:24 följande:
    Jag vet inte om de tar hänsyn till mannens ålder. Ni fick ju många fina blastocyster till frysen så helt dåligt ställt är det kanske inte med spermiekvaliteten? Ni har ett fint track-record: du blir ju gravid vid IVF, har haft två graviditeter efter två behandlingar (dock att den ena slutade i MA). Ni hade otur nu sist! Det går säkert jättebra vid kommande FET och om inte så blir det säkert ett plus vid nästa!
    Nej de gör de kanske inte.
    Även om det är "fel" på mannen så verkar det fungera ändå, peppar peppar. 
    Blir ju första FET utan hormoner, lite nervöst då jag bara har plussat vid ET.
  • MålaMittHjärta

Blir tokig, har inte fått glad gubbe på äl testet än.

Är på dag 17, kan man missa omslag på clearblue digital ?

De såg ju på vul:et i måndags att det var på gång och känner bara stressen när det inte visar något.. Orkar inte vänta ytligare en månad...

• MålaMittHjärta

Pratade med kliniken igår och blir det ingen glad gubbe imorgon ska vi kontakta kliniken igen och troligtvis avbryts det.. 

Hur går det för er andra?

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-22 07:50:45 följande:

Pratade med kliniken igår och blir det ingen glad gubbe imorgon ska vi kontakta kliniken igen och troligtvis avbryts det.. 

Hur går det för er andra?

Vilken jobbig väntan! Känner med dig! Jag vet hur den känns!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö