• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Jag mår bra tack. Jag fick samma td som dig, 30/10. Känns som en evighet dit :)

Jag har tagit fritt från jobb till o med tisdag så onsdag blir det jobb igen. Då hoppas jag iaf att jag gynnat ev inplantering så gott jag kan.

• mom2012

Oj vad tiden går sakta när man ruvar. Hur går det för dig målamitthjärta? Mår du bra?

Jag fick börja ta lutinus pga lågt progesteron värde och ååååå va kladdigt och meckigt det är. Hade glömt :) Det sticker vrider och stramar i magen men det är bara lutinus som luras.

• MålaMittHjärta

mom2012: Jo ja mår bra, lite illamående emellanåt men det är väl lutinus som luras här med. Hade med förträngt hur kladdigt det är, får se om jag vänjer mig med tiden haha ska ju hålla på ända till v 12.

Ruvardagarna känns långa, men har kunnat slå bort tankar och fokusera på annat men såklart blir det värre ju närmare TD man är. Försöker tänka att jag ändå inte kan påverka något (försöker att inte stressa, dricker mindre kaffe och tänka positivt.) 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • louisemostert
    Libra1 skrev 2013-12-18 17:10:21 följande:

Hej!

Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:

IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3

IVF2 - Tidigt missfall

IVF3 - MA i vecka 9+6

IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

Libra

Hej

Hur har det gått för er på Nordic?

Vi vet inte vart vi ska vända oss för hjälp nu. Ville höra hur ni tycker det varit?
  • mom2012

I skåneregionen tycker jag Cura öresundskliniken eller Nordic har varit bäst. Att gå till RMC skulle jag inte rekommendera. Kanske är RMC annorlunda mot privatbetalande kunder, men som landstingskund va det bara löpandebandet kände vi.

• GrukanGrace

Klart att du ska röra på dig. Försök bara att inte få hög puls. Man ska inte pressa kroppen. Men att vara ute i friska luften och röra dig. Är säkert bara bra.

Håller tummarna för er!

mom2012 skrev 2015-10-18 09:22:44 följande:

Ojdå. Jag va ute på friluftsaktivitet 5 timmar i går. Hoppas inte jag får äta upp det. Tog det lugnt och lät de andra i gänget göra lyft och bära tungt mm.

Har dock tagit ledigt tom onsdag i veckan. För att maxa vilandet och ej riskera att stressa.

• mom2012

Tack! Idag frågade grekiska doktorn om jag kände mig gravid. Då insåg jag att jag känner ingenting alls. Igår stramade det i magen men idag helt opåverkad. Tänkte att det nog är dåligt tecken. Han vill jag ka ta bhcg fredag redan. Huh. Bara 4 dgr kvar ju. Vågar nog inte avläsa det svaret själv!

Hur är det för dig grukangrace. Har du fått bra hjälp i athen tycker du?

• GrukanGrace

Ja jag kan inte klaga på hjälpen. Tycker att jag får tydliga instruktioner och snabba svar oftast.

Men mitt hopp börjar tryta lite ???? Vi gjorde 7 ivf och nu inne på 3:e naturliga försöket med immunförsvar.

Tycker verkligen att det skulle vara vår tur nu. Men vi får se. Äl idag.

Kram håller tummarna för er!

mom2012 skrev 2015-10-19 21:15:55 följande:

Tack! Idag frågade grekiska doktorn om jag kände mig gravid. Då insåg jag att jag känner ingenting alls. Igår stramade det i magen men idag helt opåverkad. Tänkte att det nog är dåligt tecken. Han vill jag ka ta bhcg fredag redan. Huh. Bara 4 dgr kvar ju. Vågar nog inte avläsa det svaret själv!

Hur är det för dig grukangrace. Har du fått bra hjälp i athen tycker du?

• mom2012

. Grukangrace verkligen tråkigt. Man har ju ganska höga förväntningar på IL droppen  Men 3 månader är kort tid även för normal helt fungerande par. 
    Jag kan rekommendera fertility friend appen om du inte använder ngn annan app redan. Lycka till denna ÄL!  

• MålaMittHjärta

mom2012 Men oj är det inte lite tidigt att känna av gravsymtom på rd 4 ?
    Jag har börjat känna av hugg långt ner i magen och känner mig allmänt off (glömde låsa cykeln på stationen men tur för mig stod den kvar)

Hoppas på ett bra hcg värde men lite läskigt att ta det redan 1 vecka innan TD. Men håller tummarna för er :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö