• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Målamitthjärta det låter positivt att du känner så i magen :) Men din blasto va ju på hugget!

Javisst RD 4 är tidigt så han fick mig att deppa ihop lite .....men han ger tydligen immunologiska mediciner beroende på dels blodprov och dels mående. Jag mår kanon men noll graviditetasyndrom. Med stimulerad åf så brukar brösten ömma och Jag brukar va lätt illamående. Jag önskar jag kände något.... något litet knorr och knip i magen bara.

• MålaMittHjärta

Mom2012: tror faktiskt det är en biverkning av lutinus känns lite väl tidigt att känna av symtom redan nu?

Ja just de tänkte inte på er immunologiska behandling! Hoppas du börjar känna av symtom snart :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Å vad ruvardagarna är svåra. Nu har jag letat symptom I flera dagar och klämt på brösten för att känna om de är ömma så pass mycket att de nu har blivit ömma! Hahaha....

• MålaMittHjärta

mom2012 haha i know the feeling :P

Är så sjukt trött, borde börja skriva på min tenta men har varit motivation eller lust.. Tänkte tjuvtesta på onsdag, bara 6 dagar kvar men känns som en hel evighet tills dess.  

• mom2012

Mmm. Könns igen. Jag har ingen lustigt till något. Orken finns men jag känner mig deppig över att inget känna. Första gången jag gör Fet i egen cykel utan hormoner så jag vet inte om det är normalt. Jag inbillar mig att jag borde känna ngt om jag va gravid. Det är magen som spänner men annars känner jag ingen alls.

Någon här som gjort FET i naturlig cykel som kan dela med sig av hur/om de kände något i kroppen ruvardag 6 o såvidare.

• louisemostert

Hjälp!!! Innan ni började på Nordic center, gjorde ni någon research? Vi kommer att få fortsätta privat och vet inte var vi ska vända oss. Tacksam för tips och rekommendationer :)

• MålaMittHjärta

När vi valde nordic googlade jag och sökte info om klinikerna o malmö. Just då hade nordic överlägset bäst kritik. Jag är oerhört nöjd med vårat val, tror dock det finns en klinik till nu i Malmö.

• MålaMittHjärta

Hade vernissage i skolan och de bjöd på cider och ostbågar. Ostbågar är något jag älskar men idag kände jag mig verkligen inte sugen, åt max 3 st.

Nu steker jag hamburgare och känner mig totalt osugen (tur jag köpte nacho chips haha)

Tror dock att lutinus lurar kroppen!

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-10-22 14:43:52 följande:

Mmm. Könns igen. Jag har ingen lustigt till något. Orken finns men jag känner mig deppig över att inget känna. Första gången jag gör Fet i egen cykel utan hormoner så jag vet inte om det är normalt. Jag inbillar mig att jag borde känna ngt om jag va gravid. Det är magen som spänner men annars känner jag ingen alls.

Någon här som gjort FET i naturlig cykel som kan dela med sig av hur/om de kände något i kroppen ruvardag 6 o såvidare.

Jag förstår precis din oro! Man blir lite smått knäpp när man ruvar. Men man kan väl inte känna något så tidigt? Om embryot har fäst så är HcG nivåerna så låga ännu!? Svårt att säga när man "borde känna något".

F ö har jag inga ömma bröst varken denna eller förra graviditeten. Det kan vara så olika. Om du hade ömmande bröst förra gången så innebär det inte att du måste få det vid nästa graviditet? Jag var knappt illamående med min son, men denna graviditet har jag ett segt och småläskigt illamående om mornarna. Förra graviditeten var jag hopplöst hård i magen..nu är jag rätt ok ändå.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö