• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Jag har amh på 15. Är 40 precis fyllda. Det är bra amh för min ålder men sen har jag endometrios och maken har få spermier. Så ivf är enda möjligheten säger de.

• mom2012

Målamitthjärta nu ör jag rädd jag hamnar i en icke ägglossning denna cykel. Fast vul visade en 15 mm blåsa som bör va denna månads.

Omslag har ej skett men inbillar mig att testerna blivit något starkare. Det ska va dags onsdag eller torsdag. Tempen är låg så ingen ÄL har skett ännu iaf. Nervöst med naturlig cykel. 1a gången :)

Å så fick även jag meddelandet man inte vill ha mitt i kämpande. Vänner som blivit gravida. 2 av dem. Vad gör man? Kroppen vill skrika men för fan jag då???Vi? Men jag svarade snällt gratulerar och vad underbart. I ett normalt läge hade det ju varit så.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-07 02:44:53 följande:

Målamitthjärta nu ör jag rädd jag hamnar i en icke ägglossning denna cykel. Fast vul visade en 15 mm blåsa som bör va denna månads.

Omslag har ej skett men inbillar mig att testerna blivit något starkare. Det ska va dags onsdag eller torsdag. Tempen är låg så ingen ÄL har skett ännu iaf. Nervöst med naturlig cykel. 1a gången :)

Å så fick även jag meddelandet man inte vill ha mitt i kämpande. Vänner som blivit gravida. 2 av dem. Vad gör man? Kroppen vill skrika men för fan jag då???Vi? Men jag svarade snällt gratulerar och vad underbart. I ett normalt läge hade det ju varit så.

Tar du äl test en gång om dagen eller två? Ångrar faktiskt att jag inte tog 2 ggr om dagen sist när det sket sig. Men har det set en blåsa som är större på VUL så borde de vara äl på gång.

Åh jobbigt, I know the feeling tyvärr. Jag hatar verkligen att hela denna processen gör en så "svartsjuk" Jag tycker det går i perioder för mig, var lite jobbigt när kusinen outade att de ska få en bebis i november/decemer, vi bar beräknade till dec om det inte blivit ett missfall.. Ja och såklart när sambons syster outade att de var gravida på innan sambons 40 års dag.. (mest sentimentalt för min del då jag skulle vilja ge honom det i 40 års present... )

Men nu är det som det är, men får trösta sig med att man får de perfekta barnen av ivf av både topp ägg och topp spermier :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Pingvin

Har ni fått förlängd lutelsefas av ovitrelle?? Är det vanligt med mer än 14-16 dagars lutelsefas?

• Libra1
    Mella79 skrev 2015-10-06 22:58:03 följande:

Har fått redan på amh värdet 6,3! Lågt men kan bero på nedregleringen med synarela! Vad ligger ni andra på?

Frågade också om melatonin och DHEA ! Tydligen inget man jobbar med i Sverige endast utomlands !

Mitt AMH ligger på 10. Ganska bra för min ålder (39).
  • Libra1
    Pingvin skrev 2015-10-07 12:19:37 följande:

Har ni fått förlängd lutelsefas av ovitrelle?? Är det vanligt med mer än 14-16 dagars lutelsefas?

Ovitrelle kan absolut skjuta upp mensen. Den innehåller hcg som är ett graviditetshormon. Min lutealfas är på 11, något kort. 14 är normalt. Men det kan vara så olika från person till person. Vet de som har på över 20.
  • Pingvin

Brukar ha 14, har även haft 16 men denna gång 18! Tyckte det var konstigt ... Kan man ta pergotime månaden innan ivf? Eller måste jag vänta på egen ägglossning nu månaden innan( problemet är att jag har lång menscykel ,uppemot 40 dagar.Måste jag verkligen vänta så? Vill så gärna börja med ivf i november ju!!! Nån som vet??

Libra1 skrev 2015-10-07 14:44:34 följande:

Ovitrelle kan absolut skjuta upp mensen. Den innehåller hcg som är ett graviditetshormon. Min lutealfas är på 11, något kort. 14 är normalt. Men det kan vara så olika från person till person. Vet de som har på över 20.

• mom2012

Målamitthjärta jag tar ÄL test 2 ggr dag. Jag tempar med. Idag kl 12.30 kände jag ett hugg på 2-3 sek. Det kan varit ÄL. Så svårt när man inget känner! Tycktes ana lite lite kraftigare streck idag på kvällstestet. Va ju nästan säker. Men i mrgn bitti kanske.

Jag hade amh på 15. Född 75.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-08 20:18:37 följande:

Målamitthjärta jag tar ÄL test 2 ggr dag. Jag tempar med. Idag kl 12.30 kände jag ett hugg på 2-3 sek. Det kan varit ÄL. Så svårt när man inget känner! Tycktes ana lite lite kraftigare streck idag på kvällstestet. Va ju nästan säker. Men i mrgn bitti kanske.

Jag hade amh på 15. Född 75.

Åh hoppas det blir omslag snart :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Tog ett äl nu på jobbet. Det verkar inte som det blir utslag utan tvärtom mer svaga tester nu. Kan testlagrets äl stickor va dåliga? Jag brukar va som en klocka på cd21 vilket också är den dag äl testet är starkast men ej plus enligt deras anvisningar.

Suck. Varför kan det inte bara funka.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö