• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

När man väl är nedreglerad så kan man köra igång när som helst med sprutorna.

Jag går på Enanton. 2 veckor efter jag tagit en ny sådan spruta så kan jag börja med Menopur. Smidigt! Nu ska jag bara försöka hålla ut så länge. Börjar må lite dåligt.

20 januari börjar vi nog med nästa försök. :)

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-10-10 14:38:25 följande:

Jag testade med 3 olika märken igår. Desperat. Men så idag kom ett tydligt tydligt omslag. Phew!! Återföring på torsdag eller fredag. Då ses vi kanske målamitthjärta. Jag får min dag o tid på måndag.

Ett stort lycka till nu!!! :)
  • forsyne
    Mella79 skrev 2015-10-11 22:04:32 följande:

Jag började med synarela på min första blödningsdag efter andra försöket! Har gått på synarela i två månader! Börjar man med menopur

Du bestämmer med kliniken när det är dags för sprutstart, och vilken typ av spruta. De kollade mig så jag var nedreglerad som jag skulle (tog synarela i 4-5 månader).
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-10-12 00:24:02 följande:

När man väl är nedreglerad så kan man köra igång när som helst med sprutorna.

Jag går på Enanton. 2 veckor efter jag tagit en ny sådan spruta så kan jag börja med Menopur. Smidigt! Nu ska jag bara försöka hålla ut så länge. Börjar må lite dåligt.

20 januari börjar vi nog med nästa försök. :)

Håller tummarna för er i januari :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • forsyne
    Mella79 skrev 2015-10-12 12:39:33 följande:

Hur kollade de att du var tillräcklig nedreglerad!?!

De mäter östradiolnivåer (östrogen), och de kollade hur mina äggstockar såg ut (dvs, de kunde knappt se dem, de var så små).
  • mom2012

Mella79. Med blodprov kan man göra det men över med vul för att se att inga äggblåsor är stora och redo för ägglossning samt en tunn slemhinna i livmodern.

• mom2012

Ååååå nu är det min tur att va besviken på Nordic ivf. Mailade mitt omslag i lördags och bad dem ringa mig om dag o tid. Vid 10.30 ringde jag dem och då sa de att de skulle ringa tillbaka. Klocka är 18.30 nu och jag har ej kunnat meddela grekland och läkaren där hur det blir. Min medicin ska justeras pga jag ej fick äl den dag jag trodde. Sen ska jag boka mina dropp med vårdcentralen

Smått irriterad över att ha denna extra stress i kroppen - helt onödan. Jag har 3 parter + mig att ta hänsyn till ju. Ursäkta ..... på dåligt humör.

• mom2012

Målamitthjärta kl 14 i mrgn för min del. Så vi ses kanske i väntrummet när ni är på väg hemåt. Underbara fredag. Tänk att vi följs åt exakt på dagen.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö