• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    Pingvin skrev 2015-10-09 12:44:01 följande:

Nån som vet om man kan ta pergotime månaden innan ivf,vad säger de på nordic ivf center i Malmö om det?Libra 1 ,du går på nordic ivf center i Malmö va? Jag går där. Nu väntar jag på egen ägglossning och mens för att kunna starta ivf...men jag har pco så frågan är om man verkligen måste vänta på egen äglossning då eftersom menscykeln kan vara väldigt lång och jag vill inte vänta hur länge som helst,vill starta i nov med ivf! kan man få provera då innan ivf??

Det får du nog fråga kliniken (om Pergotime) (vet ej hur snabbt det verksamma medlet går ur kroppen). Däremot skulle jag inte ge mig på att prova. IVF är påfrestande för äggstockarna och det är väl bäst om dina äggstockar får gå obehandlade innan IVF? Jag gick iaf smärtor och svullna äggstockar av Pergotime (men så hade jag egentligen inget behov av Pergotime - det var i princip felordinerat av läkaren).

Hör även med kliniken om att stimulera fram mens.
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-10-10 09:12:17 följande:
    Vad kul! Ett stort lycka till. Förstår att du är orolig.
    Tack :)
    Både jag och sambon räknade med att det inte skulle bli förren veckan efter, men känns faktiskt bra det blev tidigare :) Passar perfekt att sambon är ledig i helgen och att vi bara ska ta det lugnt och ingen stress från skolan :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-10 14:38:25 följande:

Jag testade med 3 olika märken igår. Desperat. Men så idag kom ett tydligt tydligt omslag. Phew!! Återföring på torsdag eller fredag. Då ses vi kanske målamitthjärta. Jag får min dag o tid på måndag.

Tur omslaget kom :)
    Oh spännande :) Kl 13 har vi återföring på fredag :)
    Känns lite konstigt då vi ställt in oss på veckan efter men som sagt när man väl är inne i processen så går allt fort, förutom ruvningen!
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43

Mom2012 och MålaMittHjärta: Spännande att ni får återföring nästan samtidigt! Håller tummarna för att det ska gå riktigt bra!!

• Mella79

Någon som har varit nedreglerad under en längre tid med synarela! Hur kommer man igång efter det ? Slutar med synarela ? Väntar på nästa mens ?

• mom2012

När jag va nedreglerad med enanton (spruta) så va det bara och köra på enligt kort protokoll.

• forsyne
    Mella79 skrev 2015-10-11 18:24:48 följande:

Någon som har varit nedreglerad under en längre tid med synarela! Hur kommer man igång efter det ? Slutar med synarela ? Väntar på nästa mens ?

Beror kanske på vilken dos man haft, men jag fortsatte bara med samma dos, men lade till Gonal-f. Man ska inte ha mens, eftersom poängen är att svälta ut endometriosen, och då vill man inte föda den genom att blöda igen. Jag fick instruktioner att, om ivf inte lyckades, direkt börja med synarela igen när jag började blöda. Ingen mens innan nästa försök.
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-10-11 14:33:47 följande:

Ni som gjort fet med blastosyst vilken dag efter omslag gjorde ni åf?

Dag 6 var planerat i våras. Jag trodde att det skulle vara dag 5, men det var visst dag 6.
  • Mella79
    forsyne skrev 2015-10-11 19:49:59 följande:

Beror kanske på vilken dos man haft, men jag fortsatte bara med samma dos, men lade till Gonal-f. Man ska inte ha mens, eftersom poängen är att svälta ut endometriosen, och då vill man inte föda den genom att blöda igen. Jag fick instruktioner att, om ivf inte lyckades, direkt börja med synarela igen när jag började blöda. Ingen mens innan nästa försök.

Jag började med synarela på min första blödningsdag efter andra försöket! Har gått på synarela i två månader! Börjar man med menopur
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö