Nordic IVF Center Malmö
Inga problem hoppas jag? 14 mars är ju snart (även om tiden går väldigt långsamt när man är i den fasen själv).
Inga problem hoppas jag? 14 mars är ju snart (även om tiden går väldigt långsamt när man är i den fasen själv).
Oh va härligt! Grattis. Hoppas du slipper smärtorna. Jag har endometrios och hade ont (mer molvärk, inte som missfall ) hela början då livmodern växte och fostret tog plats i magen och puttade undan organ. Barnmorskorna hade svårt att klämma på magrn vid tillvöxtkontrollerna pga magen var hård och spänd hela tiden. Men allt gick bra, är idag 4 år ?
Insemination ska landstinget kunna stötts med vid fertilitetsutredning. Iaf där vi bor får man några försök. Har de undersökt äggledare (spolat ) samt gjort hysteroskopi av livmodern?
Är inte riktigt med på er resa men har ni förbrukat alla landstingets finansierade ivf? Har ni fått remiss för ivf?
Kampenombarnlängtan - skillnaden mellan "korta" och "långa" protokollet är att du med långa protokollet har nässprej som kontrollerar att ingen ofrivillig ägglossning sker. Varför man börjar 3 v innan är för att det tar en stund för kroppen att "nedregleras" inför en cykel.
Med korta protokollet så använder du senare i processen sprutor för att hindra ägglossning. Korta protokollet börjar om jag minns rätt strax efter en mens, medans långa protokollet börjar du med nässprej och inväntar en blödning.
Men en sak kan jag säg och det är långa protokollet också känns "fort". Det som känns som en hel evighet är när man ruvar på ett ägg som är återfört.
Lycka till! Du har varlt en bra klinik. Jag har min fina blastcyst i frysen där och väntar på att hitta rät tillfälle att åteföra den!
Jag är "på G" hoppas jag. Planen är att göra FET ÅF I april på min ägglossning då, alt. en homronstimulerad ÅF så fort jag fått min mens i April börjar jag I så fall med hormone. Då sker ÅF I början av maj.
Jag har så svårt att bestömma om jag ska göra ÅF I naturlig cykel eller hormonstimulerad. Alla dessa beslut
Va roligt att följa era graviditeter! Tänkte på att fråga hur det går för er alla här! Oh Målamitthjärta är det bara 80-ich dagar kvar... vad tiden går fort! Jag tycker det var igår vi var i djupa svackan med MF och allt.
Här är det fullt upp med förberedelser för FET och I samråd med Nordic tog vi slutligen beslut att göra FET I naturlig cykel fast med extra stöd av progesterone då jag fått veta jag ligger lågt I mig själv. Jag beräknas få ägglossning 19/4 och är I full gång med min immunmedicinering nu.
Idag skinner solen och det är t-shirt värme! Jag känner mig riktigt lycklig i hela kroppen.
Lycka till på KUB Libra! Innebär det att du är kring v.14 nu då?
Såg allt bra ut på KUB Libra?
Äntligen har även vi en plan med datum!
VUL 15/4, ev. ägglossning 19-22/4 och sedan FET 6 dgr senare.
All immunmedicinering är I full gång.