• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Har fått plus två gånger på ruvardag 9 med ett 2-dagars. Så borde bli på ruvardag 8 nu. Men det är ju väldigt tidigt. Får se om jag testar på söndag eller måndag. :O

• Edison

tjejer hjälp! jag är så förvirrad. Igår var jag ju som sagt på kliniken, läkaren gjorde VUL och sa att det var för tidigt att se en graviditet såhär tidigt via vul, så att jag därför skulle lämna ett prov också så dem kunde vara säkra på att jag inte var gravid innan jag slutade med mina lutinus.
    Sedan när jag pratade med dem hade dem ju inte kunnat analysera mitt test, men sa då helt plötsligt att det ändå bara var för min egen skull, att läkaren var helt säker på att jag inte var gravid.
    Redan då blev jag lite förvirrad, hur kan hon va säker på de? För 2 timmar sedan så sa hon ju att man inte kunde se på VUL om man var gravid vid ett såhär tidigt stadie..och att jag absolut inte fick sluta med lutinusen innan testsvaret kom.

Så, slutade iaf med lutinusen igår som läkaren sa. Imorse tar jag ett gravtest, som visar svagt positivt. Väldigt svagt, men positivt.

Nu är jag jätteförvirrad? Är jag gravid? Eller är det ett tidigt missfall så därför jag blöder..eller va är de som händer? Mycket förvirrande?!! 

• Nassa

Edison: Sluta inte med Lutinusen försök få in det även om du blöder. Du kan fortfarande vara gravid. Jag testade inte positivt förrän 20 dagar efter äp. Jag hade också blödning dock inte så mycket. Jag förstår om du förbereder dig på det värsta men ge det lilla hoppet en chans. 
    Ring kliniken igen och försök prata med Eva för hon är den som verkar vara vettigast att prata med i dessa situationer.
    STOR kram

• Libra1

Edison: Fortsätt med Lutinus!!! Du är gravid!!! Man kan blöda ändå. Jag blödde mycket förra gången. När testade du senast? Det betyder ju att hcg ökar. Du kanske är låghormonare. Då är det antagligen vanligt med en genombrottsblödning som det heter. Blir irriterad på läkaren. Den andra är bättre. Mitt hcg låg bara på 38 på rd11 sist. Det bör ligga över 50. Men jag klarade en bra bit på vägen. Hoppas hoppas! Testa om 2 dagar igen.

• Edison

sist jag testade var i måndags, då var det negativt. I måndags testade jag med testlagrets test och idag med clearblue om det kan ha betydelse kanske? 

Förra veckan när jag var där så gav läkaren mig tiden igår för vul + blodprov för att kolla nivån hcg. Läkaren denna veckan tyckte dock det gick lika bra med urinprov. varav jag menade att för mig är det inte alls pålitligt såhär tidigt att testa via urinet (ruvardag11) .När jag var gravid förra året så fick jag inte plus förrän bim+5, och även då var det suuupersvagt. Sen tog det nästan ytterligare 2 v innan strecket var lika starkt som kontrollstrecket. Så till slut sa hon att jag kunde få lämna blobprov om det kändes bättre för mig... vilket dem sen tyvärr inte kunde analysera...
    väldigt förvirrande så därför tog jag ett test själv imorse, och nu är jag ännu mer förvirrad! 

Får börja med lutinusen igen och testa om ett par dagar igen, så får vi hoppas strecket blivit starkare till dess. 

• Nassa

Jag testade också negativt dag 18 med testlagrets test (det som de skickade med oss hem) men positivt dag 20 med apotekets test. Igår testade jag med CB digital för att se hur hcg värdet ligger. Vilket är något under vad det ska vara....GE INTE UPP!!!! kram

• Libra1

Testlagret mäter från 20. Så väldigt lågt. Ruvardag 11 är ju väääldigt tidigt. Få som får plus då. Verkligen konstigt att hon sa så. De är så noga med annars att det ska gå minst 14 dagar efter ÄP innan man testar. Därför har de satt testdag så sent. Berätta för Pia så blir hon nog arg. Man ska INTE lita på något test innan testdag. Jag blir arg!!! :(

• ITM

Edison oj förstår att du är förvirrad. Men ett plus är ett plus;)
    DU behöver inte svara men varför hade du tid för vul och blodprov innan td?
    Stort grattis i alla fall.
    Libra1 hur mår du?

• Edison

Itm: eftersom jag är väldigt svullen och gått upp i vikt. Visade sig att jag var smått överstimulerad och fick därför tid denna vecka för att kolla så det inte blivit värre. Blodprovet var för att kolla hcg. Är man gravid ökar risken att överstimuleringen förvärras eftersom man då producersr ännu mer hormon... då kan man behöva tappa ut vätskan från buken. Nu såg de dock bra ut för mig så slapp det.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö