• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • finski
    Libra1 skrev 2014-05-03 19:42:35 följande:
    Idag fanns inte plusset längre och jag blöder lite rött. Känns väldigt kört. Testdag imorgon. Antar att det blev ett tidigt missfall igen. :(

:((
  • Libra1

Tack! Det känns tungt idag. :(

Har precis mailat Nordic svaret. Inte alls det svaret jag hade hoppats på. Frågade om jag kan få ta ett blodprov. Har fortfarande lite känningar av en graviditet och är lite öm över höger sida. Blir orolig att den satt sig fel. :-/

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-05-05 10:06:37 följande:
    Tack! Det känns tungt idag. :(

Har precis mailat Nordic svaret. Inte alls det svaret jag hade hoppats på. Frågade om jag kan få ta ett blodprov. Har fortfarande lite känningar av en graviditet och är lite öm över höger sida. Blir orolig att den satt sig fel. :-/

Har du fått något svar ännu?

Hoppas du kan få ta ett blodprov så du kan få veta. Lider så med dig Libra. Kram

ITM, tack! Hoppas verkligen att det finns några ägg imorgon.
  • Libra1

De svarade att jag borde ha fått utslag på graviditetstesten fortfarande då. Så det var antagligen ett väldigt tidigt missfall.

Jag avvaktar någon dag!

• Nassa

Libra1: Tråkigt att det inte vill stanna.... jag hoppas verkligen inte att det har fastnat där det inte ska sitta.

ITM: Hur har det gått på äp?

Jag mår bättre, är på SUS varannan dag och lämnar prover. Jag har haft tur som har sluppit cellgift och op. HCG värdet har sjunkit hela tiden. Börjar jobba på torsdag igen. Får frågan om jag är ledsen, klart jag är med kanske mer glad över att det har gått bra trots allt. Det kanske tar några veckor innan kroppen är i balans och jag får nästa mens men har bestämt mig för att försöka igen och hoppas vi kan göra det innan de stänger i juli.

Har funderat på varför det verkar så jäkla svårt att bli gravid..... idag sa jag till sköterskorna på KK att jag verkligen hoppas att jag aldrig behöver komma dit igen utan kan få prova någon av deras andra avdelningar läs förlossning.... Det sa jag förra gången också men nu menar jag det! 

Kram till er alla!

• Libra1

Nassa: Vad skönt att höra att det verkar sköta sig själv. Det är ju det bästa i denna situationen.

Vi har valt att vänta lite med nästa försök. Ska operera bort den kvarvarande stenen i gallgången då jag fått stora problem igen. Så kanske augusti. Någon som ska göra ett nytt försök då? Eller senare i höst?

• Nassa

Jag fyller 41 i september så jag har inte tid att vänta för mycket......

• Libra1
    Nassa skrev 2014-05-06 18:05:20 följande:
    Jag fyller 41 i september så jag har inte tid att vänta för mycket......
    Då är det ju verkligen bra att du slapp cellgifter. För då måste man tydligen vänta i ett halvår.

Hoppas ditt hcg går ner snabbt så ni kan göra ett nytt försök.

Har du fått göra en spolning av äggledarna? Jag har inte fått göra det. Någon som gjort det på Nordic? RMC tyckte det var dumt att störa i onödan för min skull. Men jag är så nyfiken på om det kan vara vårt problem.
  • Nassa

Jag har telefonmöte med Pia nästa vecka. Kan fråga henne om spolning det är inget vi har pratat om. Men detta var första gången som vi fick tillbaka befruktade ägg. Så det är kanske bara att försöka igen.... försöker vara positiv till det även hur jobbigt jag vet att det kommer bli... 

Är så otroligt glad och tacksam över att sluppit cellgifterna. En del säger att det räcker med att vänta 3 mån men 6 mån är att rekommendera.... Det hade varit tungt att vänta så länge när tiden håller på att rinna i väg.

• ITM

Nassa skönt att det går åt rätt håll!

Det är inte jag som gjort äp idag utan
    2014bebis... Jag börjar med sprutor den 27/5 igen.

2014bebis hur har de gått idag?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö