Inlägg från: Blåblomman |Visa alla inlägg
  • Blåblomman

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tack för era lyckönskningar. Är på dag 4 med sprayen men känner inte så mycket av den än. Dröjer väl ytterligare några veckor innan äggplock och sånt men i maj blir det i alla fall av.

Lycka till ni också!

• Blåblomman

Välkommen tillbaka Lantlollan! Håller tummarna stenhårt nu! Men underbara nyheter att ni plussat :) jag fylller 37 om ca 3 veckor ;)

Skönt att ni är igång Iskristall!

Jag håller fortfarande på att spraya men sprutar också sen 1 maj. På fredag är det VUL och äggplock beräknas till 14 maj. Så får vi ta det därifrån. Men hoppas verkligen att det ska gå bra!

• Blåblomman

Hej alla. Hur går det för er? Vi gjorde vårat ivf försök 15 maj och möttes idag av detta

Är helt chockad. Nu hoppas vi bara att det ska gå bra hela vägen den här gången. Men det är i alla fall en väldigt bra start.

• Blåblomman
    Iskristall skrev 2015-05-29 08:39:57 följande:

Åh grattis blåblomman!! Så roligt, lycka till!

Jag ska idag ta mina blodprover och om ca 1vecka göra spolning! Sen hoppas vi på lyckade ivf försök för oss också! Men det blir väl inte förrän i höst dock.

Tack! Vad skönt ändå att ni är igång. Ni får njuta av sommaren om det inte blir något försök innan dess!
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-05-29 16:33:13 följande:

Stort grattis blåblomman! Vad glad jag blir att läsa detta. Håller tummarna nu för er.

Själv har jag fått klartecken från den läkaren som jag har gått och gjort vul och utredning hos. De har ändrat riktlinjerna för partiell mola istället för graviditetsförbud på 6 månader till 3 månader. Så jag väljer att lyssna på henne än kvinnokliniken. Så nu kör vi första försöket och är på cykeldag 10 idag och brukar ha Äl på dag 13-16. Önskar att det går fort att bli gravid och allt ska gå bra. Känner blandade känslor kring att försöka igen men känner mig positiv just nu :) Stor kram på dig!

Tack! Känns lite overkligt. Att det skulle ta ett helt år att bli gravid igen.

Vilka goda nyheter! Det är ju stor skillnad. Håller så tummarna för er nu!! Kram
  • Blåblomman

[quote=75364262][quote-nick]Lantlollan skrev 2015-05-29 17:47:53 följande:[/quote-nick]

GRATTIS Blåblomman!!! Håller tummarna hårt för att det ska gå hela vägen!!! 

Om mensen inte dummar sig och blir sen så hinner vi göra vårt sista FET innan de stänger för sommaren, men det är på håret. Det är vår sista av två från frysen, så om även det misslyckas blir det till att börja på en ny runda med sprutor och skit. Ser verkligen inte fram emot det, men känner mig väldigt pessimistisk till att det skulle lyckas med det kommande försöket. Blä för det här!!

[/

Håller tummarna att ni hinner! Och att det går vägen!

• Blåblomman

Vad trist FruA78. Men skönt att ni är igång igen! Håller tummarna att det tar sig snart!!

Håller tummarna GlitterLina!

Hoppas ni inte ska behöva vänta för länge på ivf Iskristall men håller tummarna att ni fixar det innan!

Själv är jag fortsatt gravid, snart i v8. I nästa vecka ska vi på VUL. Är så nervös att det ska bli som förra gången då vi fick ma. Men men bara att ta en dag i taget.

• Blåblomman

Vad trist FruA78. Håller tummarna att det är er tur nästa gång!

Grattis dahlin79. Håller tummarna för er med!!

Och lycka till iskristall!

Själv går jag in i v17 imorgon. Tre veckor kvar till rul. Börjar bli nervös för den senaste veckan har jag känt mig så ogravid. Visserligen är detta en period med mindre symptom. Bara magen som växt. Här är en jämförelsebild

• Blåblomman

Tack!

Iskristall skrev 2015-08-18 20:14:03 följande:

Tack blåblomman! Fin mage och lycka till på rul!

• Blåblomman
    dalin79 skrev 2015-08-20 15:07:08 följande:

Blåblomman: Åh måste vara fantastiskt att se något hända! Fin mage!

Här är det fortsatt illamående dygnet runt, frossa, matt i kroppen och huvudvärk samt diarré. Känner mig helt färdig och som att jag inte tar upp någon energi från det jag äter. Värmen och solen klarar jag ej av alls så håller mig inne. Just nu känner jag inte att det är så fantastiskt att vara gravid som alla säger.

Tack!

Fy vad jobbigt att må så dåligt. Vet att jag också reagerade på värmen. Mitt illamående satte igång precis i början av juli när de första varma dagarna var. Men lyckligtvis höll det bara i sig ett par veckor. Har sen mest varit trött. Nu mår jag riktigt bra. Lite ischias och foglossning ibland bara. Hoppas det vänder för dig snart!
  • Blåblomman

Vill bara skicka en stor styrkekram till er som kämpar på! Ge inte upp en dag blir det eran tur!!! Kram <3

• Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-10-04 17:07:54 följande:

Tack blåblomman hoppas det.

Vilken vecka är du i nu?

Kram

Har precis gått in i v25. Känns så overkligt fortfarande efter allt kämpande. Drygt 3 månader kvar.
  • Blåblomman
    Iskristall skrev 2015-10-14 10:08:49 följande:

Tack! Jag ska hålla er uppdaterade så gott jag kan. Än väntar vi på kallelse.

Vecka 25! Tänk att det gått så fort! Är allt bra med dig?

Ja det går jättefort nu. Hänger inte riktigt med. :) Ja mår ganska så bra. Lite trött, har foglossning och lite andra småkrämpor men ska inte klaga.
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-10-15 20:38:45 följande:

Vad härligt! Inte så långt kvar då :) Vet ni om det blir en flicka eller pojke?

Nej en tredjedel kvar nu. Känns galet att det gått så här långt redan :) Ja det ser ut att bli en liten tjej <3
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-11-13 17:34:43 följande:

Tack! Hoppas att ni lyckas nu.

Allt gick bra i går det blev insemination. Mannen lämnad jättebra prov igår igen så nu hoppas jag att vi ska lyckas. Men jag hatar verkligen denna väntan :( Två veckor tills testdag.

Stort lycka till nu!!! <3
  • Blåblomman

En liten uppdatering från mig kommer här. För 2 veckor sen kom vår dotter dagen efter hon var beräknad. Det vart en lång och jobbig förlossning men äntligen är hon här efter flera års kämpande. Jag håller mina tummar för er nu! Sluta inte kämpa tjejer! <3

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?