Inlägg från: Blåblomman |Visa alla inlägg
  • Blåblomman

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Vad trist Daisy80.

• Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-03-20 15:41:49 följande:

Blir galen på sjukvården ibland. Ringde idag för att höra om provsvaret har kommit in. Idag har det gått fem veckor. Provsvaret hade kommit in men kunde inte få svar idag. Sköterskan bokade in en telefontid till läkaren på måndag eftermiddag. Åh så jävla trött på all väntan. Om jag inte hade ringt hade det nog dröjt längre tid att få svar.

Men å, att det alltid ska vara så byråkratiskt och fyrkant. Trist att behöva vänta några dagar till.
  • Blåblomman
    dalin79 skrev 2015-03-23 09:04:25 följande:

Hej alla gamla bekantskaper och nya. Nu är jag tillbaka igen efter mycket strul bl.a ett x i november -14 som behandlades med methotrexate. Har även spolat äggledarna för ca 3 v sedan och tagit blodprov (AMH tror jag det hette) för att kolla hormonnivåerna då läkaren tyckte jag hade få äggblåsor. Väntar på det svaret.

Vi har försökt nu denna månaden för första gången efter xet. Och jag har faktiskt känt av ömma bröst och mensvärk nu i ca 1v vilket jag eh brukar ha innan BIM.Brukar bara ha mensvärk ca 1-1/2 dygn innan mensen startar. Då jag inte riktigt har knas på min cykel nu efter xet så vet jag ej exakt dag för BIM. Enligt appen jag använder var det igår och enligt den cykel jag alltid haft innan (28 dgr) så är det imorgon (+/- 1 dag).

Testade med testlagrets test idag och såg ett svagt streck men vet ej om det var spök eller ej.

Hur har det gått för er andra som var här sist jag var aktiv här inne?

Hej och välkommen tillbaka! Men du jag ser definitivt ett streck! Grattis!

Här har det inte blivit något än. Är på Bim-3 idag, imorse hade jag rejäl mensvärk men inga andra symptom. I april har vi fått tid för ivf.
  • Blåblomman
    dalin79 skrev 2015-03-23 12:46:13 följande:

Hej, tack för välkomnandet tillbaka och för grattiset (??..om det nu är så)

Tänk vad kul om du plussade nu precis innan IVF startar!

Tanken är ju IVF för oss med OM mina hormoner ligger ok, ligger de för lågt så görs ju ej IVF i.o.m. att chanserna då är låga att det blir något!

Ja jag tycker det ser ut som det men man vet ju
  • Blåblomman

Hmm blev inte klar med mitt svar.

Du får testa igen om någon dag och se om det blir starkare.

Ja det hade ju varit kanon. Hade varit skönt att slippa det. Vi får dock en vanlig chans till innan det är dags. Den här gången känns det som det inte blev nåt dock.

• Blåblomman
    dalin79 skrev 2015-03-23 13:19:15 följande:

Kunde inte hålla mi så tog ett CB....

Svart på vitt!! Stort grattis!!
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-03-23 17:09:46 följande:

Fick mitt provsvar idag. Inget jag ville höra, är ännu mer knäckt nu och rädd. Det var en mola så nu blir det en massa blodprov och lungröntgen :( Graviditetsförbud på minst 3-4 månader beroende på hur resten av svaren blir. Känns verkligen inte roligt längre att försöka skaffa barn, att det ska vara så svårt och smärtsamt.

Å nej :( Så ledsen för din skull. Vad mycket man ska behöva gå igenom när det verkar vara så enkelt för andra. Men nu vet du och ni får ta en sak i taget. Styrkekramar!
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-03-25 18:03:00 följande:

Tack blåblomman!

Jag fick provsvaret idag på hcg och det var lågt. Jag hade 2, allt under 5 betyder ej gravid. Fick remiss till lungröntgen om en vecka. Så om den ser bra ut vågar vi nog försöka igen när förbudet är över. Fick dessutom min mens igår men fy vad man blöder trodde det skulle vara mindre efter skrapning.

Hur går det själv? Snart Bim?

Kram

Jag håller tummarna att du får ett bra besked och så får ni försöka lägga upp en plan för sommaren och hitta på bra och roliga saker så ni får annat att tänka på!

Ja imorgon är Bim. Har inte känt så mycket än, varken att mensen är på G eller något annat. Ska testa imorgon så får vi se. Men troligtvis är det inget.
  • Blåblomman
    dalin79 skrev 2015-03-27 09:35:17 följande:

Akuten igår pga ont och att brösten sjunkt ihop. De såg fostervävnad på väg ut och nu har MF satt igång.

Så X i nov -14 och MF mars -15.

Dessutom dålig äggreserv...känns sådär.

Kram till er alla!

Å nej Vad tråkigt. Så ledsen för er skull. Har ni gjort utredning? Aktuellt med ivf? Styrkekram!!

Här har jag mensvärk deluxe. I morse låg jag dubbelvikt på badrumsmattan i en hel timme innan smärtan avtog någorlunda. Har dock inte börjat blöda ännu, men det har kommit lite bruna spottings. Hoppas jag klarar av att jobba ikväll.
  • Blåblomman

Här har jag precis börjat spraya med synarela inför ivf.

Vad skönt att höra FruA78 att röntgen såg fint ut men vad trist att ni måste pausa så länge.

Hoppas utredningen kommer med goda svar Iskristall!!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?