Inlägg från: Blåblomman |Visa alla inlägg
  • Blåblomman

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

FruA78 skrev 2015-02-23 20:45:04 följande:

Blåblomman: vad skönt att få svar från remissen. Då är det inte lång tid kvar tills ni sätter igång med Ivf. Håller tummarna att ni ska lyckas innan dess.

Lite uppdatering. Det blev skrapning förra fredagen och analys för att utesluta mola. Så nu måste vi vänta på provsvar ca 4-6 veckor och får inte försöka innan vi fått svar. Om det är mola får vi inte försöka på 3-6 månader. Är inte så orolig att det ska vara en mola,nu får det vara nog med elände.Två missfall i rad (vecka 10 och 8) på 4 månader. Känner mig knäckt men har bra stöd av mannen och har en så bra läkare som sköter vår fertilitetsutredning.

Hmm alltid denna väntan. Håller tummarna att det inte är en mola! Å skönt med stöd från mannen och läkaren. Sånt är a&o. Någon gång ska det bli vår tur!!
  • Blåblomman
    Lantlollan skrev 2015-02-25 09:00:20 följande:

Till oss meddelade de att vi kunde använda oss av vårdgarantin, men sade att då kan man riskera att hamna var som helst i landet. Det stämde inte när vi väl kontaktade vårdkansliet (eller vad det hette), utan vi fick välja vilken eller vilka klinik(er) vi ville komma till av fyra i "närområdet" (Falun, Uppsala, Sthlm). Då valde vi IVF-kliniken i Stockholm, på St Görans sjukhus, eftersom det är absolut lättast att få ihop rent logistiskt. Skönt att slippa köra flera timmar bara för ett 15-minuters ultraljud.

Sedan kan jag inte säga annat än att det är en väldigt kluven känsla att göra IVF över huvud taget. Det är en sorg i sig liksom, samtidigt som man såklart är tacksam över att möjligheten finns. Jag grät floder inne på kliniken när det väl var dags för äggplock i måndags. Det kändes SÅ himla onaturligt att vara där över huvud taget - det är ju liksom inte så det ska gå till, på något sätt. Och sedan vet man ju att det inte hjälper alla heller. Mycket delade känslor. :/

Då ska jag ringa när 3 månader passerat och höra vad de säger. Står ju i kö i Sthlm och de har samarbete med Uppsala. Så mycket längre kan vi inte ta oss med kort varsel. Det blir ju en del besök. Så jag gissar att om man redan står i Sthlm kan de väl inte erbjuda ännu en kö i samma län? Eller? Får ringa och fråga.

Ja jag förstår dig. Man vill ju fixa detta på vanligt sätt som alla andra men samtidigt tänk vad bra att man kan få hjälp. Det är ju fortfarande era gener, man får bara lite hjälp på traven med befruktnigen. Läste ditt andra inlägg och det låter ju ändå hoppfullt att så många blev befruktade. Håller tummarna för er nu att det också vill fortsätta utvecklas och stanna kvar sen!!!
  • Blåblomman

Till oss meddelade de att vi kunde använda oss av vårdgarantin, men sade att då kan man riskera att hamna var som helst i landet. Det stämde inte när vi väl kontaktade vårdkansliet (eller vad det hette), utan vi fick välja vilken eller vilka klinik(er) vi ville komma till av fyra i "närområdet" (Falun, Uppsala, Sthlm). Då valde vi IVF-kliniken i Stockholm, på St Görans sjukhus, eftersom det är absolut lättast att få ihop rent logistiskt. Skönt att slippa köra flera timmar bara för ett 15-minuters ultraljud.

Sedan kan jag inte säga annat än att det är en väldigt kluven känsla att göra IVF över huvud taget. Det är en sorg i sig liksom, samtidigt som man såklart är tacksam över att möjligheten finns. Jag grät floder inne på kliniken när det väl var dags för äggplock i måndags. Det kändes SÅ himla onaturligt att vara där över huvud taget - det är ju liksom inte så det ska gå till, på något sätt. Och sedan vet man ju att det inte hjälper alla heller. Mycket delade känslor. :/

Då ska jag ringa när 3 månader passerat och höra vad de säger. Står ju i kö i Sthlm och de har samarbete med Uppsala. Så mycket längre kan vi inte ta oss med kort varsel. Det blir ju en del besök. Så jag gissar att om man redan står i Sthlm kan de väl inte erbjuda ännu en kö i samma län? Eller? Får ringa och fråga.

Ja jag förstår dig. Man vill ju fixa detta på vanligt sätt som alla andra men samtidigt tänk vad bra att man kan få hjälp. Det är ju fortfarande era gener, man får bara lite hjälp på traven med befruktnigen. Läste ditt andra inlägg och det låter ju ändå hoppfullt att så många blev befruktade. Håller tummarna för er nu att det också vill fortsätta utvecklas och stanna kvar sen!!!
  • Blåblomman

Jag har nu ringt vårdgarantin och önskat att komma till IVF kliniken i Stockholm då den ligger närmast. Hon sa att det ska ta max 5-6 veckor innan vi är där. Känns jättebra att få komma dit redan i april istället för juni! Tack för tipset Lantlollan och massor av lycka till nu!
  • Blåblomman
    Iskristall skrev 2015-03-09 18:34:22 följande:

Blåblomman: Då kommer vi vänta tillsammans nästan. Jag väntar äl torsdag eller fredag eller möjligen lördag

Lycka till!

Tack detsamma!
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-03-09 19:18:13 följande:

Håller tummarna nu för er blåblomman och iskristall :)

På onsdag kommer jag troligtvis få svar om det är en mola eller om vi kan börja försöka igen. Börjar bli lite nervös för svaret.

Tack.

Håller tummarna att ni får börja försöka igen!!
  • Blåblomman
    Iskristall skrev 2015-03-11 18:30:37 följande:

Nu har jag fått positivt äl-test

Härligt! Jag fick det igår och idag har jag molvärk. Nu får vi hålla tummarna att det är vår tur!
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-03-17 18:50:28 följande:

Hur går det för er andra?

Inget provsvar än och ingen mens :( Lever i ingenmansland just nu känns frustrerande.

Vad jobbigt att inget veta. Vet du varför provsvaren dröjer? Här är det bim nästa torsdag så just nu är det bara att vänta. Däremot har vi fått tid nu till ivf, 16 april. En månad kvar. Mycket väntan.
  • Blåblomman

Ja jättespännande. Nu känns det mer verkligt när vi fått ett datum. Men samtidigt lite skrämmande, mycket att sätta sig in i.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?