Inlägg från: Blåblomman |Visa alla inlägg
  • Blåblomman

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Idag har jag BIM. Ingen mens än men haft mensvärk till och från i 4 dagar. Negativt grav test så nu inväntar jag mensen. Kanske den blir sen den här månaden också.

• Blåblomman

Här komm mensen på BIM +1 så inget denna månad heller. Går och väntar på vår remiss som borde komm den här veckan, då har det gått 6 veckor sen den mottogs och det skulle vara 4-6 veckors svarstid. Annars laddar vi om till nästa helg då jag har ÄL igen.

• Blåblomman
    Iskristall skrev 2015-01-29 19:19:06 följande:

Trist Blåblomman...tycker synd om oss och önskar oss lycka till i nästa vända!

Ja detsamma till dig!!
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-02-09 17:42:28 följande:

Det gick inte vägen den här gången heller :( Skulle vara i vecka 8 idag men syntes bara en hinnsäck och inget foster. Ska vänta i 10 dagar och sedan tillbaka för att få tabletter om missfallet inte kommer igång av sig själv. Så himla ledsen. Först tog det ett år att bli gravid första gången och nu två missfall i rad.

Men å nej FruA78. Vad ledsamt att höra. Hoppades så för er den här gången. Kan de inte sätta igång det direkt? Det ville jag så jag fick det överstökat och kunde börja om på ny kula igen. Kände inte att jag ville vänta ut det. Stor styrkekram!
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-02-11 11:10:59 följande:

Tack Blåblomman! Jag ville vänta för att se om kroppen kan ta hand om det själv. Är rädd för tabletterna eller skrapning. Men känner mig inte så hoppfull att det ska starta av dig själv. Har fortfarande alla symtom kvar trötthet, tunga ömma bröst och illamående.

En sak som var positiv var att vi fick svar på mannens prov och allt såg bra ut. Nu har vi kommit halvvägs i utredningen men måste vänta några månader för att kunna gå vidare med mina tester.

Hur går det själv? Fått något svar om IVF? Håller tummarna att det ska vara eran månad nu, när har du Bim?

Okej då förstår jag. När jag fick missfall i somras hade vi ju semestern precis framför oss och en utlandsresa och jag ville ha blött klart innan den resan så jag skulle kunna bada. Därför ville jag starta allt så fort det var möjligt.

Vad bra att sambons prover såg bra ut. Håller tummarna att resten av utredningen löper på fint.

Nej vi har inte fått svar om IVF. Borde dock komma snart tycker jag. Nu har 6 veckor passerat men kanske det dröjer pga att jul & nyår kom emellan. Jag har bim 24 februari så nu är det bara att vänta igen.
  • Blåblomman

Hur går det för er alla?

Här är det BIM på tisdag men det känns som att mensen börjar göra sig påmind och jag känner inte av några andra symptom. Så det blev nog inget nu heller.

Vi har fått svar på vår remiss och blivit godkända för ivf. Står nu i kö och någon gång i maj/juni blir det aktuellt.

• Blåblomman
    JayCee skrev 2015-02-22 13:47:30 följande:

Jag fick negativt ål-test igår och positivt idag, så bara att köra. Tycker att jag känner mens-smärtor i ryggen, är det ägglossningen? Har aldrig känt av den tidigare, men så har jag väl heller aldrig varit särskilt uppmärksam på det. 

Jag kan få menssmärtor även vid ägglossning. Speciellt efter. Ett tips är att notera hur man mår varje dag i en cykel. Ganska så snabbt ser man mönster. Jag blir tex lite illamående flera dagar en vecka innan mens. Nu ver jag det och behöver inte få panik att det skulle vara magsjuka.
  • Blåblomman
    Lantlollan skrev 2015-02-23 15:32:49 följande:

Hej (igen),

Tittar in här efter ett väldigt långt uppehåll på FL (närmare bestämt tio månader) och tänkte bara ge en liten uppdatering. Det har inte gått så bra för oss hittills. Vi fick ju en kort graviditet i februari/mars, men som ledde till ett tidigt missfall. Sedan dess har det varit stendött. I maj 2014, då vi försökt i nästan två år, fick vi ställas i kö till utredning. Den skedde i september/oktober 2014 och man kunde inte hitta vad som är fel. Nu har vi precis påbörjat vår första IVF-behandling, med allt vad det innebär.

Håll gärna en tumme eller två för oss!

Hej och välkommen tillbaka. Er historia liknar vår. Har i april försökt i 2 år. Ett tidigt missfall i bagaget ( juli 2014). Utredning gjordes i höstas och nu står vi i ivfkö. Förmodligen börjar vi till sommaren. Stort stort lycka till på er ivf-resa!!! Håller tummarna!!
  • Blåblomman
    Lantlollan skrev 2015-02-24 14:40:03 följande:

Åh, tack!! Måste då tipsa om att använda vårdgarantin!! Det dröjde tre månader innan vi fattade att vi kunde göra det, men när jag väl ringde och fick bollen i rullning fick vi en tid på två veckor på en klinik som annars bara tar emot privat (IVF-kliniken Stockholm)! Givetvis är ju inte landstinget så snabba med att informera om det dock...

Ja jag är medveten om vårdgarantin. De har de informerar om. I mars har våra 3 månader gått och sen är det endast 2-3 månaders väntetid kvar i vår kö. Det känns helt okej faktiskt. vi står i kö där de samarbetar med tre kliniker så jag hoppas att det ska gå ganska så fort. Men kanske att jag ringer i mars ändå. Får se.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?