• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • FruA78

Lulita: ja det är härligt med barn. Får hoppas att det funkar även nu att bli gravid var ju bara 17 år då och nu är jag 36.

Aiko: okej, Ja det är som en helt ny värld det här. Förstår har själv svårt att tänka på något annat.

Iskristall: välkommen! Vad trevligt med fler som är i liknande situation. Jag kör också med cb men behöver oftast bara 2 stickor per månad och det blir inte så dyrt då.

Tjejer ha en trevlig kväll!

• Iskristall

Tack fruA78!

Skönt att bara behöva två stickor. Jag har oregelbundna cykler så det går åt lite fler stickor per månad.

• Mysmia79

Tror vi hade sex lite för tidigt tyvärr och blev bara en gång med :( på kvällen dag 16. Fick första positiva dagen efter det, men sen dröjer det ju två dagar innan ägget släpper. Här är mina äl test denna mån i alla fall :)

• joss82

Här kom mensen med besked i natt. Men känns skönt, visste ju att vi missat helt den här gången så nu ser jag framemot att få göra ett ordentligt försök. Började äta bidrottninggelé imorse, hoppas att den om inte annat ska förkorta min cykel litegrann.

• Lulita

Joss82 skönt att den kom så att du kan fokusera på nästa mån, håller tummarna

Här har inget hänt på BiM +3 förutom vattniga flytningar och en liten brun flytning.

Jag är dock helt säker på att jag inte är gravid och vill inte slösa ett grav test denna månaden ens, har mensvärk och pms tecken så jag vill bara att den ska komma nu, brukar inte gå mer än 4 dagar över tiden så vi får väl se...

Fick en riktig dip igår och grät typ halva dagen över ingenting, eller iaf inget annat än att alla är gravida förutom jag vilket inte ens är sant..trött på att vara så "hormonell"...

• Aiko

Hur går det, Lulita? Fortfarande ingen mens?

Joss82; Vad är bidrottninggelé?

Mysmia79: Så vitt jag förstår det hade ni sex två-tre dagar före ägglossning och då ska det ju vara goda möjligheter för att bli gravid, eftersom spermierna överlever 3-5 dagar? :)

Ha en fin söndag och lycka till allihopa! :) Kramar från mig! :)

• Mysmia79
    Aiko skrev 2014-08-10 11:08:04 följande:

Mysmia79: Så vitt jag förstår det hade ni sex två-tre dagar före ägglossning och då ska det ju vara goda möjligheter för att bli gravid, eftersom spermierna överlever 3-5 dagar? :)

Jo klart men känns inte som det är så stor chans ändå. Vi är 35 år, flera dagar innan ich hade bara sex en enda gång. Men får väl se
  • joss82
    Aiko skrev 2014-08-10 11:08:04 följande:

Jag är inte jättepåläst, men bidrottninggelé ska dels kunna förkorta och stabilisera menscykeln, dels ge kraftigare ägglossning eller mer ÄL-flytningar eller något åt det hållet. Finns en massa skrivet här på FL.
  • MrsLowlife

Hej alla!
    Det har varit tyst från mig ett tag men läget är oförändrat. 9 försök och ännu ingen graviditet. Har testat med ÄL-stickor några gånger men det känns mest som pengaslöseri. Nu senast började jag tom känna mig illamående och hoppades att det skulle gått vägen. Funderar på att kontakta en fertilitetsmottagning och se om man redan nu kan få en tid. Jag fyller 34 och min man är 39 så tiden rinner ju iväg.

• Mysmia79
    joss82 skrev 2014-08-10 16:48:02 följande:
    Jag är inte jättepåläst, men bidrottninggelé ska dels kunna förkorta och stabilisera menscykeln, dels ge kraftigare ägglossning eller mer ÄL-flytningar eller något åt det hållet. Finns en massa skrivet här på FL.
    Detta är andra månaden jag har ätit bidrottninggele. Första mån hade jag mycket äl flytning men inte denna, första jätte ont i tittarna 2,5v vid äl inget denna, förra fick inte riktigt utslag på äl test denna starkt positivt, både denna och förra mensvärk sen nån dag innan äl som håller i sig ca 1,5v. Gick från en oregelbunden cykel på 35 dagar till 27 dagar. Är väl det jag har märkt. Stor skillnad vid äl, känns mycket mer
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?