• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Lulita

JOSS82 TACK! Hoppas verkligen att det ar min tur men tror tyvarr inte det, har haft mensvark i 3 dagar nu och kanner bara pa mig att det inte ar nagot dar inne.. men men vi fortsatter att forsoka tills det hander nat helt enkelt Skrattande aven om det tar pa en att bli besviken manad efter manad.
    Tog beslutet att inte haka upp mig pa detta men det ar som sagt svarare sagt an gjort ;) drog ner pa alkohol och annat roligt i borjan av forsoken men lever nu som "vanligt" igen

Har du/ni forsokt lange?

• joss82
    Lulita skrev 2014-08-07 10:36:10 följande:

JOSS82 TACK! Hoppas verkligen att det ar min tur men tror tyvarr inte det, har haft mensvark i 3 dagar nu och kanner bara pa mig att det inte ar nagot dar inne.. men men vi fortsatter att forsoka tills det hander nat helt enkelt Skrattande aven om det tar pa en att bli besviken manad efter manad.
    Tog beslutet att inte haka upp mig pa detta men det ar som sagt svarare sagt an gjort ;) drog ner pa alkohol och annat roligt i borjan av forsoken men lever nu som "vanligt" igen

Har du/ni forsokt lange?

Blir femte försöket efter den här mensen. Väntar på den inom några dagar, men var på olika håll den här gången så det är helt osannolikt att jag skulle vara gravid nu. Räknar inte ens in det i våra "försök". Men börjar redan tröttna och är orolig att något ska vara fel.
  • FruA78

Vällkommen Lulita!

Joss82: ja denna långa väntan är inte rolig, förstår hur du känner dig.

Här går det inte så bra, är inne på försök 10:e nu och väntar Bim den 20/8. Försöker ju varje månad men de sista två månaderna har det känns allt tuffare att inget händer. Väntar på att utredning ska börja har fått en tid i slutet av oktober. Min menscykel har dessutom blivit kortare de senast 3 månaderna från ca 30 dagar till 24? Och självklart skengravid varje månad så just nu litar jag inte alls på min kropp.

Är också nyfiken hur det går för er andra? Håller tummarna att vi alla snart får vårt plus.

• Lulita

FruA78 Stort tack :)

Joss82 förstår att det känns tungt men det är absolut inget fel på dig, du har alla chanser att bli gravid! Snittet ligger runt 7 mån om båda är sk fertila och de flesta av dom jag känner ( som oxå är under 30) sa att det tog dom ca 10-11 mån innan plusset kom.

Håller tummarna för dig nästa månad!!

• FruA78

Lulita spännande, när tänkte du testa om mensen inte kommer snart?

Håller tummarna på ett plus.

Javisst är det svårt att tänka på något annat när längtan är så stark.

• Aiko

Hej allihopa! Hoppar in här jag också. Glad 35 år, första barnet, första försöket. Känns både spännande och skrämmande på samma gång det här, men det var skönt att hitta den här tråden och inse att man inte är ensam i alla fall. Lycka till allihopa! Glad

• Lulita

FruA78: tänkte inte testa förrän nästa vecka tänkte jag men tror nog att tanten har kommit redan då...har samma syntom som tidigare månader men har insett att de är PMS syntom:

Trött, ömma bröst, smått illamående, ont i ryggen, sover dåligt och magen som brummar och gnyr.. Har aldrig vart gravid tidigare men antar att om (när!!!!) jag blir det så har jag nog inga syntom haha

Har du försökt länge?

• FruA78

Aiko välkommen! Förstår att du tycker att det är spännande och lite skrämmande. När förväntar du bim?

Lulita: Låter som mig blir skengravid varje månad jättejobbigt får ömma och stora bröst och blir trött och illamående. Det blir det 10:e försöket nu inväntar Bim den 20/8 men känner ingen skillnad från tidigare månader.

Spännande, brukar den vara försenad?

• Lulita

Välkommen Aiko!!

FruA78 min tant är punktlig med ca 3 dagars +/- förra månaden var den 4 dagar + och jag blev självfallet hoppfullare än någonsin tills den dök upp med råge :(

Delvis därför jag inte testat mig denhär månaden eftersom att jag försöker vänta ut den lite, tror verkligen inte att jag är gravid vilket känns trist utan tänker redan på nästa ägglossning

10 mån var den magiska månaden för flera av mina vänner så hoppas att det även blir din :) du verkar oxå ha samma PMS besvär som mig, jag kunde ha vart skengravid innan jag träffade min man med tanke på hur många månader jag var illamående och t o m svimmade en gång vid mens haha undrar verkligen hur det blir när det verkligen händer

• FruA78

Lulita jag hade inte problem med symptom innan vi började försöka få barn. Jag litar inte längre på min kropp den lever sitt eget liv just nu. Åh nu känner mig lite mer hoppfull när du säger så :)

Jag har ett barn sedan tidigare men det var så länge sedan jag var gravid så jag minns inte hur det kändes. Det var 18 år sedan jag blev gravid och den gången blev jag gravid väldigt snabbt. Önskar så att vi lyckas nu. Min man har inga barn sedan tidigare.

Håller tummarna, berätta gärna hur det går!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?