• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • joss82
    Lulita skrev 2014-08-07 14:26:33 följande:

FruA78 Stort tack :)

Joss82 förstår att det känns tungt men det är absolut inget fel på dig, du har alla chanser att bli gravid! Snittet ligger runt 7 mån om båda är sk fertila och de flesta av dom jag känner ( som oxå är under 30) sa att det tog dom ca 10-11 mån innan plusset kom.

Håller tummarna för dig nästa månad!!

Tack för stöttning. I min vänskapskrets har det varit lite tvärtom. Antingen har folk blivit gravida innan de knappt hunnit tänka ordet bebis eller så har de stora problem och är igång med IVF osv. Nog därför jag blir stressad, så skönt att höra att det kan vara på andra sätt också.
  • Lulita

Joss82 min kusin fick första när hon var 35 och andra nu när hon är 38 utan hjälp.

Min vän fick precis sin första utan hjälp 37 år gammal så det finns absolut hopp. En arbetskamrat väntar andra efter 2 misslyckade IVF så blev hon gravid naturligt så visst finns det hopp!! Hoppas det finns det för mig med, jobbigt att bli besviken 7e gången...

• Lulita

FruA78 förstår precis, men analyserar iaf mer nu om inte annat..

Härligt att du har ett barn redan, det visar att du kan bli gravid :) håller tummarna!!!

• Iskristall

Hej tjejer!

Får man hänga på här? Känner nog att jag skulle behöva en tråd för lite sällskap i jakten på ett plus

Jag är 37år och är på jakt efter mitt första plus! Har velat ha barn länge, men har inte förrän sent hittat min älskling som jag vill ha barn med på riktigt.

Väntar på äl som jag hoppas dyker upp inom den närmsta veckan. Testar med äl-test, men än ingen utslag...

• Aiko

Tack FruA78 och Lulita! Och välkommen, Iskristall! Glad

FruA78: BIM (fick lov att slå upp förkortningen på nätet först, hehe! Flört) cirka 22-24 augusti. Svårt att koncentrera mig om nåt annat just nu, känner jag. Flört

Ha en fin dag allihopa! Håller tummarna för oss alla! Glad 

• Aiko

Iskristall: blir det första försöket för er också? Använde ägglösningstest vi också (Clearblue med dubbel hormonindikator), men hann bara testa två dagar: först blev det låg fertilitet och sen, dan efteråt, direkt över till maximal fertilitet! Vet inte om det är vanligt eller om jag kanske började testa för sent. Lycka till! Glad

• joss82

Kul att det kommit lite nytt folk till den här tråden, kändes nästan som att den var på väg att dö en stund =).

Jag använder RFSU stickor för att kolla ägglossning, tycker de funkar bra och är inte i närheten av så dyra som cb. Ibland svårt att veta exakt vilken dag som är ÄL, men i vilket fall gäller det ju att ligga i lite lagom hela perioden runt ÄL så det spelar väl egentligen ingen roll.

• Aiko

Hej joss82! :) Tack för tipset! Ja, det blir ju lite dyrt i längden med de där digitala testerna, men det blev så jag köpte det den här gången i alla fall. Hoppas ju att det här inte ska ta så lång tid, hihi! ;) Funderade lite på CBs fertilitetsmonitor (ännu dyrare, men kanske inte i längden?) - är det nån här som har testat den? Lite lustigt i alla fall att se hur sökhistoriken på webläsaren förändrar sig när man börjar tänka på barn... Söker ju till och med på "tidiga tecken på graviditet" och känner efter som bara det, fastän jag ju egentligen vet att det knappast kan visas eller kännas redan nu! Glad

• Iskristall

Aiko: Nä, inte första försöket för oss. Vi har varit oskyddade sen juni förra året. Men tyvärr inte träffat äl varje månad. Men jag har tempat med fertility friend och använt äl-stickor för att kartlägga mina cykler. Jag har använt mig av och använder billiga tester som man tolkar streck på och för alldeles nyligen också inhandlat clearblues test med gladgubbe som jag dubbelkollar med när jag trott mig få positivt utslag på de billiga stickorna. På så sätt håller jag ner kostnaden för äl-test lite

Joss82: Nu hoppas vi att vi kan hålla liv i tråden. Kul med sällskap så här med andra i samma situation!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?