• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Micka!
    MrsLowlife skrev 2014-11-18 20:47:57 följande:

Vet ni, jag hade också ÄL  lördags... Något magiskt med det här kanske? Försöker vänta med att testa till helgen 29/30 men vi får se. Om det inte tar sig nu heller har vi tid på en fertilitetsmottagning i december så den bollen är i rullning.

Och grattis Asali79!

Vad kul ! Nu är vi 5 stycken som räknar ner till bim!!!
    Håller verkligen tummarna för oss

Håller ju på och tempar, använder ju fertility friend och den konstaterade idag att jag hade ägglossning i lördags! Skönt att veta

Har känt av lite lätt mensvärk kring ägglossningen, kände innan ägglossning att livmodertappen öppnade sig och nu att den stängde sig...första gången jag känt det, sjukt häftigt! Har inte kollat den förut!

Nu är det bara att vänta...undrar om det dyker upp några symtom !
  • daisy80

Härligt mrslowlife, då är vi alltså 5 st med bim kring 28-30/11! Ni som använder fertility friend, hur funkar den? Är det som en monitor? Aldrig hört talas om den men det låter ju som en bra grej...

Och det här med att känna på livmodertappen, det har jag heller aldrig gjort, är ni andra bra på det??

• Micka!
    daisy80 skrev 2014-11-18 22:43:32 följande:

Härligt mrslowlife, då är vi alltså 5 st med bim kring 28-30/11! Ni som använder fertility friend, hur funkar den? Är det som en monitor? Aldrig hört talas om den men det låter ju som en bra grej...

Och det här med att känna på livmodertappen, det har jag heller aldrig gjort, är ni andra bra på det??

Fertility friend är en app som jag har laddat ner på telefon, tempar varje dag samma tid på morgonen innan jag stiger upp! Då kan man se när man haft ägglossning, då tempen stiger tills man får mens, man har koll på menscykeln och flytningar och man skriver in när man har sex osv., kort beskrivet! 

Tappen har jag inte känt på förut, men den kan man också dokumentera i fertility friend, därför kollade jag den, den här månaden, kollar den på morgonen när jag sitter på toa, även viktigt att kolla den samma tid varje dag då den ändrar sig under dagen vad gäller läge!

Vi som har bim 28-30/11 vilket försök är ni på? Jag är på mitt sjunde försök! Hoppas det inte blir nå fler försök.....
  • Micka!
    daisy80 skrev 2014-11-18 22:43:32 följande:

Fertility friend är en app som jag har laddat ner på telefon, tempar varje dag samma tid på morgonen innan jag stiger upp! Då kan man se när man haft ägglossning, då tempen stiger tills man får mens, man har koll på menscykeln och flytningar och man skriver in när man har sex osv., kort beskrivet! 

Tappen har jag inte känt på förut, men den kan man också dokumentera i fertility friend, därför kollade jag den, den här månaden, kollar den på morgonen när jag sitter på toa, även viktigt att kolla den samma tid varje dag då den ändrar sig under dagen vad gäller läge!

Vi som har bim 28-30/11 vilket försök är ni på? Jag är på mitt sjunde försök! Hoppas det inte blir nå fler försök.....
  • Iskristall

God morgon!

Jag fick bekräftat i FF (fertilityfriend) idag att min äl var i söndags, som jag hoppades. Så nu är väntar jag på BIM 1/12.

Håller tummarna för oss alla! 

• Micka!
    Iskristall skrev 2014-11-19 06:55:02 följande:

God morgon!

Jag fick bekräftat i FF (fertilityfriend) idag att min äl var i söndags, som jag hoppades. Så nu är väntar jag på BIM 1/12.

Håller tummarna för oss alla! 

Härligt Då väntar vi på att mensen håller sig borta och vi alla får ett fint plus! 

Och så har vi det här med symtom då.....har faktiskt haft molande mensvärk sedan igår, på äl +3! Känns väldigt tidigt......
  • JayCee

Nu är jag tillbaka i gruppen igen. Har ÄL i slutet av månaden, men kommer eventuellt vara på jobb då. I så fall blir första försöket för oss vid nästa månads ÄL, runt jul.
    Lycka till, alla ni andra som redan är igång! Skrattande

• daisy80

Tack för infon! Jag använder appen P-tracker, där kan man lägga till temp om man vill, men vet inte om den räknar ut äl efter det. Ska kolla upp fertility friend! Detta är sjätte försöket för våran del. Tänk om vi kan bli många som plussar nu!!

Micka! skrev 2014-11-18 23:02:54 följande:

• Micka!
    daisy80 skrev 2014-11-20 17:08:10 följande:

Tack för infon! Jag använder appen P-tracker, där kan man lägga till temp om man vill, men vet inte om den räknar ut äl efter det. Ska kolla upp fertility friend! Detta är sjätte försöket för våran del. Tänk om vi kan bli många som plussar nu!!

Det är första månaden jag använder appen, har kört ungefär kring ägglossning tidigare, har bara skrivit dagarna i kalendern hemma! Har fokuserat kring dagarna vid dag 13-14 i menscykeln!

Men efter förra mensen tappade jag tålamodet, så nu på sjunde försöket har kört med fertility friend, jättenattljusolja och grapefruktjucie mellan mens ägglossning, och aco kvinna och omgea 3 hela tiden! Hoppas det blir nått nu

Kände faktiskt ett stick i livmodern idag, har aldrig gjort det förut, har även lite mensvärk, är på äl +5 idag!

Hoppas vi blir många som plussar nu!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?