• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • dalin79

Hej!

Vilka glada nyheter jag fick se då jag kikade in här Asali79. Stort grattis till er!!

Och vad spännande med alla som inväntar BIM....hoppas på inget rött för er del! En underbar julklapp kan det ju bli ;)

Lite uppdatering från mig är att jag mått ok nu. Dock urinvägsinfektion (misstänker jag iaf) som jag lyckats behandla själv som det känns nu i alla fall. Druckit massa citronvatten och minskat ner på kolhydraterna.
    Känner bara lätt smärta i magen men blöder fortfarande en hel del. Haft svårt att gå ut under längre perioder pga att jag blött så pass mycket så fick avstå både ÄGD med Lindström & Schyffert i lördags och en intressant föreläsning i onsdags. Trist då jag hade behövt lite roligheter nu och vännerna som var på det jag missade sa att det hade varit jättekul och bra.

Vad det gäller hcg-värdet så var det nere på 86 i onsdags och nytt prov ska tas nu på onsdag. Läkaren var dock nöjd med resultatet i nuläget.

Nu är det bara att jobba med det psykiska och sedan våga försöka gen i mars eller något sådant. Känner mig dock rädd att det ska bli lika dant. Att det ska fastna i samma äggledare igen eller att det kanske är illa på båda sidorna. Så min väntan på att inte få något rött då vi börjar försöka kommer bli tudelad. Jag kommer vara glad om jag får ett plus, samtidigt kommer jag vara livrädd för samma resa ytterligare en gång. Jobbigt som tusan känns detta. Men ska söka mig till någon privat klinik och få diskutera och ventilera det hela tror jag.

Kram till er alla och hoppas det röda lyser med sin frånvaro!!!

• Asali79

Hej,

Det känns så långt till era BIM-datum, fy - vill ju veta nu.. Glad

Själv mår jag jättebra. Är i vecka 6. Kanske lite trött mitt på dagen, men ingen sådan trötthet som man läser om. Lite mol-värk i magen för att livmodern växer, men det är inget som är jobbigt, utan nästan mer behagligt. Jag tror att jag har ett förstärkt luktsinne, eller så är jag bara påverkad av vad jag har läst. Hade en påtaglig metallsmak i munnen förra veckan i samband med BIM. 
    Ska till BM den 22/12 och på UL den 12/1. När jag på egen hand räknade fram f-datum, så fick jag den 24 juli.

Dalin79, jag är så ledsen för vad du har fått gå/går igenom. Så orättvist. 
    Det är säkert en bra idé att prata med någon professionell. Hoppas du får tag på någon inom kort. 
    Din tid kommer, lovar.

Kram och trevlig helg allihop!

• MrsLowlife

Skönt att höra ifrån dig Dalin79, hoppas du kan resa dig från den här trista upplevelsen. Appropå UVI:er så har jag ett knep som hjälpte mig (och jag hade enorma problem, inkontinens och oförmåga att känna efter om jag var kissnödig + massa annat) - knipövningar. Gör du inte detta så börja omedelbart. Jag kan inte riktigt förklara hur det hjälper men det fungerade för mig. Försök hitta de olika musklerna och knip först med ändtarm, slida och urinrör. Håll några sekunder på varje knip.

I helgen ska jag besöka goda vänner men tänker dricka som vanligt, ganska måttligt men jag avstår inte och jag har alltså BIM nästa helg. Hur gör ni?

• Blåblomman

Skönt att höra dalin79. Tror också det kan vara bra att prata med någon professionell så du får rätt verktyg att gå vidare. Önskar dig all lycka!!

Härligt att läsa asali79! Och spännande med BM besök och UL.

MrsLowlife. Jag tänker likadant, har inga problem med att ta ett glas vin så här en vecka innan BIM. Den dagen jag plussar avstår jag helt.

• daisy80

Härligt Asali att du mår bra! Vad skönt att allt verkar vara som det ska :)

Kram Dalin, din tid kommer snart igen, men förstår att det är tungt. Du klarar det!

Jag avstår inte heller helt från alkohol, men tar det varsamt. Ikväll ska jag ut med kompisar och kommer kanske dricka två öl ungefär. Den dagen jag plussar avstår jag självklart helt från det. Några som har några symtom än? Jag är lite öm i brösten sen några dagar men det kan ju betyda andra saker också. Ha en skön helg tjejer!

• Micka!

Äl + 8, har börjat få symtom. ..molvärk av och till, ömma bröst, uppblåst mage! Risk för att det även kan betyda mens, men hoppas på plus! Något nytt den här månaden var att det stuckit till i tjejmagen!

Har ni andra börjat få symtom, som har bim helgen som kommer?

Försöker hålla mig från att testa, blir på fredag först! Men man vill ju veta nu.....

• Blåblomman

Spännande. Är på äl+8 och det enda jag känt är molvärk till och från sen äl. Har haft så förut både när jag plussat och när mens varit på G så jag hoppas inte för mycket än. Testar i helgen tror jag.

• daisy80

Äl +9 här och ömma bröst fortfarande (sedan i torsdags), men ingenting annat. Blir spännande för oss allihop framåt helgen! Men visst är symtomen på mens och graviditet så irriterande lika... Bara att vänta :)

• Micka!

Att tiden ska gå så saaaaakta nu då.......! Äl + 9 idag.......
    Har varit sjukt trött idag, och känner mig lite illamående nu på kvällen! 

Ömma bröst, trött, svullen mage, molvärk, lite illamående......haha, är ju totalt skengravid!!!! Eller en satans pms med magkatarr!

Hoppas ändå på plus på fredag, men försöker intala mig att det antagligen inte blir nått den här månaden heller, men hoppas gör jag ju

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?