• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • FruA78
    Blåblomman skrev 2014-12-08 16:35:46 följande:

Nu har vi haft vårt sista besök. Inga fel på vare sig mig eller sambon, alla prover visar på normalitet. Däremot har jag misstänkt endometrios men det går inte att avgöra om det gör att vi inte blir gravida eller ej. I alla fall så skickar de iväg en remiss för ivf men det är sen upp till ivf-kliniken att avgöra om vi får ställa oss i kö eller inte. (Vi blev ju gravida i maj med missed abortion som inte är ovanligt) Vi skulle förvänta oss ett svar i jan/feb och sen är det i såfall 5-6 månades väntetid. Tills dess får vi försöka bli spontangravida. Ska tillbaka i februari för att kolla upp cystorna jag har på ena äggstocken.

Vad bra att ni har fått svar. Hoppas att ni lyckas snart utan hjälp. Ni har ju som oss lyckats tidigare, även om det inte gick hela vägen.

Jobbigt att vänta svar på remissen. Om jag har förstått det rätt så räknas tiden i kön från och med det datum som remissen kommer in till kliniken. Vart i landet bor ni?

Kram
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2014-12-08 17:43:15 följande:

Vad bra att ni har fått svar. Hoppas att ni lyckas snart utan hjälp. Ni har ju som oss lyckats tidigare, även om det inte gick hela vägen.

Jobbigt att vänta svar på remissen. Om jag har förstått det rätt så räknas tiden i kön från och med det datum som remissen kommer in till kliniken. Vart i landet bor ni?

Kram

Ja det hoppas jag med. Har det lyckats en gång borde det lyckas igen och det är ju vanligt med missfall.

Jaha gör det, låter ju bra. Vi fick lämna blodprov båda två idag så jag gissar de väntar in de svaren innan remissen går vidare? Vi bor i Stockholm. Var bor ni?
  • Smulan987

Hej! Jag tänkte hoppa in här om det är ok? Jag är 35 år, har 3 barn på 14, 6 och 2 år, och vi försöker oss nu på en till liten. Var med här tidigare för några månader sedan, men blev ett litet uppehåll i planeringen pga nytt jobb, men nu kör vi igen. BIM nu på tors 11/12..

• DaniellaCal

Hoppar också in här 38år och har två barn 11 och 13. Längtar efter en sladdis med nya maken. BIM 13dec.

• FruA78

Blåblomman: javisst ska vi lyckas snart igen!

Ja hoppas att det räknar så hos alla kliniker för denna väntan är jobbig. Först vänta ett år på utredning, sedan vänta 5-6 månader på IVF. Tålmodig har man blivit på köpet, vilket är positivt :)

Vi bor också i Stockholm, söder om stan.

Vi är nu barnvakt till min mans brorsbarn som är 4 och 6 år. Det gör barnlängtan större och ger mig mer motivation till att fortsätta kämpa.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?