Mon bébé 81 skrev 2014-01-20 20:57:18 följande:
Min ägglossning bör dyka upp någon gång under den här veckan, så nu har försöken inletts igen. Jag har bestämt mig för att strunta i att tempa, utan vi kör på sex varannan dag. Om jag känner för det kommer jag kolla lite med min ägglossningstestare också. Å andra sidan så vet jag ju att den ger mest utslag sista dagen jag har ägglossningssekret, så det är egentligen onödigt .
Hoppas innerligt att det blir en oktoberbebis . Har aldrig känt mig så redo för att bli tjock(are).
Hur gör ni med att berätta för andra? Vet er familj och vänner om att ni försöker bli gravida? Jag har berättat för en vän/kollega som jag har nära kontakt med. Kommer även att berätta för henne när jag får plus. Hon är lite äldre än jag och har redan barn. Tycker om att prata med henne om sådana här saker och känner att jag får så bra råd. Mina andra vänner vet att jag gärna vill ha barn snart, men det har inte känts naturligt att börja prata om det mer ingående. Familjen vet inget.
Håller tummarna!
Jag berättade för mina närmaste att vi skulle försöka. Och det är samma människor jag har berättat för att vi lyckats. Tänker att det räcker om några få får veta, alltså samma människor som jag känner att jag skulle vilja vända mig till om nåt går snett. Är livrädd nu efter att ha läst på om mf. Det verkar ju vara jättevanligt :(