• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • kmor

Usch, jag känner mig verkligen helnere idag. Sorry att detta inlägg inte är så upplyftande. Bim-3 nu och alla symptom jag hade är puts väck. Känner ingenting alls nu. Väntar mensen på lördag och så börjar cirkusen om. Vet inte varför jag blir så tagen av detta och jag vet faktiskt inte om jag vill fortsätta försöka pga detta. Har inte sagt detta till ngn IRL för jag skäms över min dåliga uthållighet.

• Vildhallon
    kmor skrev 2014-01-15 16:17:06 följande:
    Usch, jag känner mig verkligen helnere idag. Sorry att detta inlägg inte är så upplyftande. Bim-3 nu och alla symptom jag hade är puts väck. Känner ingenting alls nu. Väntar mensen på lördag och så börjar cirkusen om. Vet inte varför jag blir så tagen av detta och jag vet faktiskt inte om jag vill fortsätta försöka pga detta. Har inte sagt detta till ngn IRL för jag skäms över min dåliga uthållighet.
    Jag vet hur du känner dig.... Du är ju några dagar ifrån BIM och jag upplever att symptom och hur väl jag känner dem är kopplat till dagsform. Ibland känner jag ingenting och ibland mer.

Jag har upplevt precis samma. Man känner sig frustrerad och vill bara skita i allt. Jag har vid flera tillfällen försökt att intala mig själv att jag vill nog inte ha barn egentligen utan det är bara "den biologiska klockan" som tickar. Du behöver inte skämmas över hur du känner! Jag känner igen cirkusen med mens-väntan-ägglossning-väntan osv, osv. Ni är ju inne på försök 3 nu och medel för hur många månader det tar innan man blir gravid är 7. Nästa gång kanske det är er tur igen!

Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • MjölkChoklad

Känner igen mig! Man slits mellan hopp och förtvivlan... Jag önskar att jag inte var så himla otålig utan kunde ta det med ro. Det ä ju faktiskt vanligt att man inte har några symtom alls före BIM - ge inte upp!!!
  • Tedax
    Lantlollan skrev 2014-01-15 08:48:32 följande:
    Hej på er!

Jag har testat med CB dubbel sedan dag 7 och den har inte visat något. Men så idag visade den precis MAX! Dvs utan den blinkande "nu är det nära"-gubben. Antar att jag är en såndär med snabb stegring (eller att jag har för låga halter av det andra hormonet så att det inte är mätbart?)? Spännande iaf! :)
    Vi "gamlingar" kan tydligen ha en snabbare stegring av LH vid ÄL. Förvånad När jag blev gravid sist hade jag tydliga stegringar flera dagar innan ÄL, när jag testade denna månaden gick det från blankt ÄL-test ena dagen och fullt utslag dagen efter. Det hinner tydligen hända mycket på två år...

Jag tillhör också de galna skaran. Glad Trots att vi inte börjat försöka ännu så både tempar och ÄL-testar jag, tyder väl på ett visst kontrollbehov antar jag. Flört
  • kmor

Tack! Vad snälla ni är. Är glad att jag hamnade i den här tråden.

• Grynis
    Känner så väl igen mig i det du skriver. Vi är inne på försök 4 och jag är också otålig Skäms
    Mest är nog rädslan att inte kunna få mer barn ( har 2 innan med min ex-man och min nuvarande make har 2 innan) så det borde inte vara något problem.
    Är lätt att man fixerar sig vid tanken att bli gravid. Men vi får vara positiva, kämpa på och inte ge upp, förr eller senare kommer vi få vårat plus Glad
  • mimmih

Vildhallon, jag förstår! Till mig sa dom på första UL att även om jag vet när själva samlaget skett, att det ändå kan slå på någon dag när befruktningen sker och/eller det finns embryo som är lite små precis i början. Anyways! Det spelar ingen roll, du är gravid och har fått lugnande svar på dina frågor!

• mimmih

Du ska inte skämmas, det är helt normalt att vara otålig! Inga känslor är fel.
  • Lantlollan

Jag känner SÅ igen mig. Är världens otåligaste och deppar lätt ihop. Sen försöker jag rycka upp mig. Många gånger hjälper det att bara ventilera sig lite och lätta på trycket. Kram på dig, du är isf inte ensam!
  • Grynis

Kunde inte låta bli att testa imorse och fick ett negativt resultat Rynkar på näsan Har inte Bim förräns imorgon så just nu lever jag på hoppet att det var för tidigt att testa.
    Jag var 5 dagar över tiden när jag testade när jag var gravid med sonen och då var resultatet jätte svagt så jag hoppas att det är för tidigt. Så nu är humöret lågt.. Önskar att jag inte hade testat nu på morgonen utan fortfarande kunde haft resultatet där strecket hamnade fel.....

Jaja, bara att försöka rycka upp sig, än är ju faktiskt inte hoppet riktigt ute...

Ha en underbar dag tjejer!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?