• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • L1977

Ang om att berätta har jag sagt till mina två bästa vänner. Min sambo har berättat för en av sina "gubbar". Våra familjer vet inte. Det känner jag sätter för stor press på mig. Då jag vet att min sambos mamma äääääälskar barn o vill ha barnbarn.

• Joss81

Hej tjejer. Jag fick fullt utslag imorse på äl-stickan. Igårkväll hade vi sex. Hur skulle ni göra nu?? Skulle ni ha sex även ikväll och imornkväll eller skulle ni hoppa över ikväll och ha sex imornkväll? Man läser ju på många ställen att det är bättre att bara ha sex varannan dag. Samtidigt är jag rädd att riskera att missa äl om vi inte har sex ikväll... usch vad svårt.. snälla ge mig råd..

• Vildhallon
    Joss81: Vi hade sex varje dag under ÄL-perioden nu när jag blev gravid Jag har också hört att man ska vänta en dag emellan, men jag vet inte hur viktigt det är.
  • Aftonstjärna

Jag vet inte vad jag ska tro, men det är väl äl jag känt av de senaste dagarna, grymt ömma bröst och så har det stuckit till i flickmagen några gånger. Har svårt att komma ihåg hur kroppen funkade innan hormonspiralen... Känner ni andra av ägglossningen?

• Joss81
    Vildhallon skrev 2014-01-22 16:42:42 följande:
    Joss81: Vi hade sex varje dag under ÄL-perioden nu när jag blev gravid Jag har också hört att man ska vänta en dag emellan, men jag vet inte hur viktigt det är.

Tack Vildhallon, ja då testar vi att köra ikväll oxå och håller tummarna
  • Mon bébé 81
    L1977: jag känner samma sak med att berätta för familjen. Det blir mycket förväntningar, även om de bara vill väl. Och så alla "goda" råd....Tyst

Joss81: Vi har bestämt oss för att köra på varannan dag den här månaden. Har försökt att läsa på så mycket som möjligt om detta, men jag har fått uppfattningen att det inte spelar så jättestor roll. Vill man köra på varje dag så ska man göra det, och vill man varannan dag så gör man såGlad. För mig har det känts viktigt att försöka släppa lite kontroll kring det här med ÄL och all väntan som blir, så jag har valt att köra på varannan dag (det är tillräckligt svårt att få till det som det är). Men skulle vi känna för att ha sex flera dagar i rad så skulle vi såklart ha det.
  • Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-22 20:50:04 följande:
    L1977: jag känner samma sak med att berätta för familjen. Det blir mycket förväntningar, även om de bara vill väl. Och så alla "goda" råd....Tyst

Joss81: Vi har bestämt oss för att köra på varannan dag den här månaden. Har försökt att läsa på så mycket som möjligt om detta, men jag har fått uppfattningen att det inte spelar så jättestor roll. Vill man köra på varje dag så ska man göra det, och vill man varannan dag så gör man såGlad. För mig har det känts viktigt att försöka släppa lite kontroll kring det här med ÄL och all väntan som blir, så jag har valt att köra på varannan dag (det är tillräckligt svårt att få till det som det är). Men skulle vi känna för att ha sex flera dagar i rad så skulle vi såklart ha det.
    Ja, vi känner lite samma. Man vill ju behålla glädjen inför sexandet - det ska inte bara vara fabrik. Så vi kör varannan dag (varje dag om vi är sugna på det), men kryddar med lite extra de hetaste dagarna kring ÄL.
  • Joss81
    Lantlollan skrev 2014-01-22 22:27:01 följande:
    Ja, vi känner lite samma. Man vill ju behålla glädjen inför sexandet - det ska inte bara vara fabrik. Så vi kör varannan dag (varje dag om vi är sugna på det), men kryddar med lite extra de hetaste dagarna kring ÄL.

Vi gjorde likadant den här omgången, körde varannan dag i ca en vecka och just nu när jag har äl så kör vi varje dag. Å vad jag hoppas innerligt att det ska ge något...
  • Joss81

Nu när vi har haft sex just kring äl så har jag sett till att ligga kvar still i sängen och sova för natten. Så först morgonen därpå har jag gått på toaletten. Då på morgonen har det runnit ut sperma när jag gått på toa. Är det då all sperma som rinner ut eller kan det vara några spermier som ändå lyckats simma upp och hålla sig kvar där inne?

• Lantlollan
    Joss81 skrev 2014-01-23 08:10:54 följande:
    Nu när vi har haft sex just kring äl så har jag sett till att ligga kvar still i sängen och sova för natten. Så först morgonen därpå har jag gått på toaletten. Då på morgonen har det runnit ut sperma när jag gått på toa. Är det då all sperma som rinner ut eller kan det vara några spermier som ändå lyckats simma upp och hålla sig kvar där inne?

Så har jag också gjort. Men allt som rinner ut är nog inte sperma/sädesvätska, en del är ens eget också tror jag. Jag tror absolut att en del simmare hittar fram och upp! Inte undra på att det behövs så många - jag har läst att en normal sats innehåller i genomsnitt ca 250 MILJONER spermier. Av dem är det i genomsnitt ca 400 stycken som når fram till ägget?! Blindstyren!! :P
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?