• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Pealuttan

Ni som plussat, vad har ni haft för symtom och när började dom? Jag går runt och känner mig jättegravid, illamående, ont i brösten osv fast jag förstår att jag egentligen inte borde känna något än!

• Bebislängt
    Pealuttan skrev 2014-01-21 19:08:09 följande:
    Ni som plussat, vad har ni haft för symtom och när började dom? Jag går runt och känner mig jättegravid, illamående, ont i brösten osv fast jag förstår att jag egentligen inte borde känna något än!

Jag hade inte ett enda symptom fram till BIM. Då mådde jag illa och hade ont i två dagar. Nu är jag vecka 5+5 och har börjat känna av brösten lite men illamåendet har gått över. På kvällarna har jag ganska rejäl växtvärk och det hade jag redan dagarna innan BIM men trodde ju att det var mensvärk :)

Kände mig inte alls gravid. Men hade ju tagit ett test på BIM -3 som var negativt, men det tog jag mer för att jag hoppades att jag var gravid än att jag trodde att jag var det.
  • Jejjtap

Hej! Jag vill också vara med! Är helt ny här och skall ta ut min spiral imorgon :) Kan någon uppdatera mig på alla förkortningar?

• Jojofa

Hej! Jag är gärna med i denna tråden. 35 år, har en pojke på två år och försöker nu få till ett syskon. Bim är ca 12/2 och det blir tredje försöket. Trodde verkligen att jag skulle vara mer cool nu när vi har en sen förut men jag är lika spänd och förväntansfull nu som förra gången!

• Lantlollan
    Jejjtap skrev 2014-01-21 19:38:54 följande:
    Hej! Jag vill också vara med! Är helt ny här och skall ta ut min spiral imorgon :) Kan någon uppdatera mig på alla förkortningar?
    Välkommen!

BIM = Beräknad Icke Mens, dvs dagen då din mens är beräknad om du inte blir gravid.
    ÄL = Ägglossning
    CB = ClearBlue (ett märke som säljer ägglossningstest och gravtest bland annat)
    MA = Missed Abortion, dvs missfall när inte kroppen "märker" det och stöter ut det som den ska.
    MF = Missfall

Tror att det är de flesta, eller undrar du över något mer?
  • Jejjtap
    Lantlollan skrev 2014-01-21 19:45:37 följande:
    Välkommen! BIM = Beräknad Icke Mens, dvs dagen då din mens är beräknad om du inte blir gravid. ÄL = Ägglossning CB = ClearBlue (ett märke som säljer ägglossningstest och gravtest bland annat) MA = Missed Abortion, dvs missfall när inte kroppen "märker" det och stöter ut det som den ska. MF = Missfall Tror att det är de flesta, eller undrar du över något mer?

Nej du har verkligen gett mig svar på mina funderingar! Tack :)
  • Mon bébé 81
    Aftonstjärna: jag håller med dig om att det är stressigt om många vet! Det får bli som en positiv överraskning sen när man blivit gravid.

L1977: javisst är det skönt att kunna prata av sig här med likasinnadeGlad

joss82: kul att ni är flera vänner i samma situation! Jag har en vän som jag tror också vill ha barn nu. Men det har inte känts riktigt naturligt att prata om det med henne (men det beror nog på andra saker också).

MjölkChoklad: det är lite mysigt att ha hemligheter med maken också...hihiSkrattande
  • joss82
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-21 19:57:58 följande:
    Aftonstjärna: jag håller med dig om att det är stressigt om många vet! Det får bli som en positiv överraskning sen när man blivit gravid.

L1977: javisst är det skönt att kunna prata av sig här med likasinnadejoss82: kul att ni är flera vänner i samma situation! Jag har en vän som jag tror också vill ha barn nu. Men det har inte känts riktigt naturligt att prata om det med henne (men det beror nog på andra saker också).

MjölkChoklad: det är lite mysigt att ha hemligheter med maken också...hihi

Ja, tyvärr bor just de vännerna långt bort. Av de som finns i närheten är det ingen som är i samma situation, snarare vet jag flera som av olika anledningar inte vill tänka på graviditeter och skulle tycka att det var rätt jobbigt om jag blev gravid (även om de skulle bli glada också, förstås).

Så spännande med alla som går och väntar nu! Håller tummarna för er.
  • lill grodan

Jaha,då börjar det närma sig för mig också.Och som vanligt letar man symtom hela tiden! Dock måste jag tillägga att mina bröst har ökat 1,5 storlek och är tydligen enormt lättretlig enligt min omgivning! Men som sagt,man letar ju symtom!

• L1977
    lill grodan skrev 2014-01-22 10:37:33 följande:

Jaha,då börjar det närma sig för mig också.Och som vanligt letar man symtom hela tiden! Dock måste jag tillägga att mina bröst har ökat 1,5 storlek och är tydligen enormt lättretlig enligt min omgivning! Men som sagt,man letar ju symtom!

Jag letar oxo symptom. Brukar jag ha så här ont i brösten? Men den obligatoriska mensfinnen kom igår o det gör den alltid tre dagar innan mens. Har även haft ett smått illamående konstant under ett par dagar. Fick hämta minstingen från skolan för han hade spytt.

Räknar kallt med att mensen kommer som den ska till helgen. Övertolkar symptom o mådde precis likadant förra månaden o då var det ju inget. Plus att jag är vansinnigt irriterad på allt o alla o d brukar betyda mens på ingående.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?