• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • L1977

Haft molvärk ett par dagar nu, äl flytningar i månd-tisdags. Igår hade ja så ont så jag låg helt hopkrupen som en boll. Sex var inte aktuellt. Sambon var gullig o åkte iväg o köpte hem mat. Nu återstår den lååååånga väntan på bim. Kollar fl o period tracker 1000 gånger om dagen i hopp om att tiden ska gå fortare. Det gör den inte!!!! När tror ni att man kan testa som tidigast? Svårt att veta bim, då min förra cykel var 24 dagar o denna blir 33 om man räknar äl + 14.

Kan man testa äl + 9 som tidigast? Eller vad tror ni?

• Bebislängt

BIM idag. Eftersom jag testade negativt på -3 har jag förlikat mig med att det inte tog den här månaden. Igår hade jag vad som kändes som mensvärk och det kom lite rosaaktigt på pappret när jag var på toa så jag tänkte att det var på gång. Idag känns inga andra tecken på mens än att jag mår lite illa och min mens brukar aldrig vara försenad. Fast jag har ju hört att den kan bli det i sådana här situationer för att man stressar upp sig själv.

Det känns jobbigt att jag nu har börjat hoppas igen när jag redan hade accepterat att det inte var något. Om mensen dyker upp sen så blir det ju dubbel besvikelse. Jag får väl testa mig i morgon om den fortfarande inte har dykt upp. Och ja, man kan ju så klart inte göra annat än att hoppas. Dock har jag fortfarande inga som helst gravidsymptom heller.

Gud, vad tröttsamt detta kam vara känner jag. Skönt att gnälla av dig lite.

• Lantlollan
    Bebislängt skrev 2014-01-16 13:17:02 följande:
    BIM idag. Eftersom jag testade negativt på -3 har jag förlikat mig med att det inte tog den här månaden. Igår hade jag vad som kändes som mensvärk och det kom lite rosaaktigt på pappret när jag var på toa så jag tänkte att det var på gång. Idag känns inga andra tecken på mens än att jag mår lite illa och min mens brukar aldrig vara försenad. Fast jag har ju hört att den kan bli det i sådana här situationer för att man stressar upp sig själv.

Det känns jobbigt att jag nu har börjat hoppas igen när jag redan hade accepterat att det inte var något. Om mensen dyker upp sen så blir det ju dubbel besvikelse. Jag får väl testa mig i morgon om den fortfarande inte har dykt upp. Och ja, man kan ju så klart inte göra annat än att hoppas. Dock har jag fortfarande inga som helst gravidsymptom heller.

Gud, vad tröttsamt detta kam vara känner jag. Skönt att gnälla av dig lite.
    Utan att håsa upp det håller jag tummarna för dig Bebislängt!! Plus
  • Bebislängt

L1977 Ja, det blir väl typ -3 men man ska nog inte bli för besviken om det inte visar något då :)

• Lantlollan
    L1977 skrev 2014-01-16 11:30:41 följande:
    Haft molvärk ett par dagar nu, äl flytningar i månd-tisdags. Igår hade ja så ont så jag låg helt hopkrupen som en boll. Sex var inte aktuellt. Sambon var gullig o åkte iväg o köpte hem mat. Nu återstår den lååååånga väntan på bim. Kollar fl o period tracker 1000 gånger om dagen i hopp om att tiden ska gå fortare. Det gör den inte!!!! När tror ni att man kan testa som tidigast? Svårt att veta bim, då min förra cykel var 24 dagar o denna blir 33 om man räknar äl + 14.
    Kan man testa äl + 9 som tidigast? Eller vad tror ni?
    Det där om att kolla appa och fan och hens moster i tid och otid, bara för att man intalar sig att något nytt ska ha dykt upp, känner jag såväl igen mig i!! Ungefär som när man är sötsugen och kollar igenom sammaa köksskåp fjorton gånger. TÄNK om något plötsligt har trollats dit?! Flört

Nu sitter jag och känner efter för minsta lilla yttepyttesymptom. ÄL igår eller idag enligt CB dubbel, temp (dock bara förhöjt 0,2 grad i morse jämfört mot igår - men sen vet jag inte hur exakt min termometer är) och hur det känns i kroppen...

Gah, om man bara kunde få ett SVAR!! Tungan ute
  • mimmih
    Lantlollan skrev 2014-01-16 13:26:53 följande:
    Det där om att kolla appa och fan och hens moster i tid och otid, bara för att man intalar sig att något nytt ska ha dykt upp, känner jag såväl igen mig i!! Ungefär som när man är sötsugen och kollar igenom sammaa köksskåp fjorton gånger. TÄNK om något plötsligt har trollats dit?! Flört

Nu sitter jag och känner efter för minsta lilla yttepyttesymptom. ÄL igår eller idag enligt CB dubbel, temp (dock bara förhöjt 0,2 grad i morse jämfört mot igår - men sen vet jag inte hur exakt min termometer är) och hur det känns i kroppen...

Gah, om man bara kunde få ett SVAR!! Tungan ute
    Jag är likadan!

Tror ni att detta beteende kan påverka ens förmåga att bli gravid? Har läst mig till att det är endast kronisk stress som kan påverka det samt oro vid tidig graviditet, men som vanligt får man olika svar överallt. Är så nervös att min stress, oro och det förbannade googlandet ska göra att jag inte blir gravid igen och att jag stressade mig själv till missfall...
  • Mon bébé 81

Nu är min mens över, och det är dags att börja försöka igen. Känner mig inte så motiverad den här gången. Förra månaden var jag så förväntansfull, och när jag inte blev gravid var besvikelsen så stor. Det har faktiskt varit skönt att få vila sig nu i en vecka från allt vad bebisverkstad heter. Bara vara och leva helt normalt utan några krav.

Men skam den som ger sig. Det är bara att ligga i så mycket man orkar och hinner, så kanske kanske det fastnar en bebis den här gången.

• Joss81

Min mens är också slut nu och dags att börja försöka igen... Förra månaden blev det varje dag just kring äl men sen läste jag att vissa anser att det är bättre att köra varannan dag, så att det hinner bli lite bättre kvalité på spermierna... Vet ej om det stämmer eller ej men kan ju vara värt att testa. Så denna omgång blir det varannan dag istället för varje dag. Jag har inte heller några större förhoppningar. Känns bättre att inte hoppas på för mkt för då blir jag bara så fruktansvärt besviken när mensen kommer IGEN... men men, jag försöker väl "lura" mig själv... Inombords hoppas jag så mycket att jag knappt kan tänka på annat. Får se hur det går denna månad... Lycka till alla ni andra också :)

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?