• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Bappen

RD8 med blastocyst: testade negativt imorse och nu har det kommit en liten blödning. Jag blir så himla ledsen.

• Min älskade dotter

Blomflugan: grattis till ruvarstatus!

Bappen: nej va trist, blod är det sista man vill se - men avvakta ändå och testa om några dagar!

Själv hade jag minus igår o vågade inte testa idag...imorrn eller på lördag kanske...

• Sthlmsthlm
    Bappen skrev 2014-11-06 22:21:48 följande:

RD8 med blastocyst: testade negativt imorse och nu har det kommit en liten blödning. Jag blir så himla ledsen.

Usch vad tråkigt Jag är på RD8 idag och har typisk mensvärk. Dessutom sjönk kroppstemperaturen 0,3 grader i morse. Så om några timmar är den nog här... :((
  • Blomflugan

Tråkigt att det ser så dystert ut! Men ni är alla fortfarande rätt tidigt, ingen har väl passerat bim? Håller fortfarande tummarna för er!

För egen del käns förhoppningarna låga, varför skulle det lyckas den här gången när det misslyckats tre gånger tidigare? Försöker mest fundera ut hur jag ska ta mig igenom ytterligare ett misslyckande...

• Bappen

Ja för min del är det över nu, jag har mens och givetvis testat negativt idag igen. Pratade med kliniken som i vanlig ordning på Huddinge sa att man måste vänta en mens innan man kör fet. Visst är det inte så överallt?

Två kvar i frysen, men det här var 3e ivf-försöket så det börjar kännas riktigt hopplöst nu. Sitter i ett telefonrum på jobbet och gråter. Livet känns riktigt tungt.

• Blomflugan

Kramar till dig Bappen! Har du inte möjlihet att gå hem från jobbet? Tycker man får vara hemma och deppa en eller ett par dagar efter ett misslyckat försök, det är ju så himla tungt! Gjorde ni ET nu? På min klinik gäller att man får starta FET på den vanliga mensen månaden efter ET-mensen så att säga. Men vid ostimulerat FET har jag fått köra på direkt.

• Moolie

Tänk på att infertilitet är klassat som ett sjukdomstillstånd och man har RÄTT att vara hemma sjukskriven för det om man känner att det är det man behöver!!

Jag är med i en ivf-grupp där det är flera som sjukskriver sig emellanåt för att det blir för jobbigt. Stå på er och var HEMMA med er när ni mår dåligt!!

Jag är hemma för att jag inte kan acceptera att jag ÄR gravid. Hör ni hur det låter...?? Jag känner mig HELT värdelös. Jag fick det jag önskat mig SÅ länge... Och vad nu? Förnekar jag min graviditet? Jag kan inte acceptera det efter allt vi gått igenom... Ska till mödravårdens psykolog idag och min läkare frågade om jag ville bli inlagd på psykakuten... Kul...

Man lever bara en gång och vi har rätt att ta nytta av det sjukvårdssystemet som vi faktiskt betalar till varje månad. Människor idag mår bara sämre och sämre. Den psykiska ohälsan blir bara allvarligare och allvarligare... Och vi måste ta hand om oss!

Kram till er allihop!!

• Bappen

Tack Blomflugan och Moolie, jag gick hem. Känns skönt att vara hemma och sörja i lugn och ro, det blir väl nya tag om ett par dagar men idag är det tungt.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!