• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Sthlmsthlm

Är på RD6 idag med 5-dagars. Känner inget utom aningen mensvärk (mest på morgonen) och liiite ömma bröst. Det är lutinus misstänker jag.

Tror jag borde få mens i helgen om det inte blir något. Tiden går så långsamt! Har bestämt att jag inte kommer tjuvtesta om jag inte får mens.

• JenJoh5

Ja, blomflugan det kan man ju säga. Vet inte vad jag ska tro faktiskt! Jag får se vad kliniken säger om det hela. Ena stunden blir jag hoppfull men sen samtidigt så tänker jag ju att jag blödde ju så mycket där två dagar och sen blödning igen, dock liten, så hur skulle det kunna sluta bra liksom! Varför blödde jag då och så mycket om det nu visar positivt? När jag blev gravid med dottern blödde jag ingenting, så detta att blöda känns ju inte bra alls. Dock blöder jag ju inte längre och har symtom så detta är verkligen förvirrande!

• Kelsson1

JenJoh: Håller tummarna!

MÄD: RD7 är fortfarande väldigt tidigt så jag ger inte upp om dig än.

Ego: Jag kommer att hålla mig lite i bakgrunden, vill följa er hur det går men kommet inte att kommentera så mycket, är sjukskriven på grund av illamående så orkar inte ens öppna datorn alla dagar...

• Blomflugan

Jenjoh5, förstår att det är grymt förvirrande. Men känns som man läst om folk som blöder ordentligt trots normal graviditet. Två dagar låter dessutom kort för att va mens/mf. Förstår om du vill hålla nere förväntningarna men jag är positiv :)

Mäd, rd 7 låter väldigt tidigt, tycker definitivt inte du ska ge upp hoppet än.

Kelson, jobbigt med så pass mycket illamående att du måste vara sjukskriven! Men då har du ett kvitto på att du är gravid iaf ;) hoppas du mår bättre snart!

• JenJoh5

Ja, blomflugan, det är det verkligen! Vet inte vad jag ska tro faktiskt! Visst, har också läst om folk som blött en massa och det har ändå gått bra. Men jag har svårt att tro att det ska göra det för min del. Eftersom jag inte hade en endaste liten blödning när jag var gravid med dottern så tänker jag att varför blöder jag den här gången då? Jag var ju helt övertygad om att det var min mens jag fick, jag hade ont, jag blödde väldigt mycket. Fick byta skydd ofta. Så varför är det positivt nu? Varför fick jag en ny blödning? Varför har jag fortsatt mensvärk och känsla av att nu börjar jag blöda när som helst men så gör jag inte det. Väldigt konstigt detta!! Så nej, jag vågar verkligen inte vara positiv och tro att detta kommer gå vägen. Jag tänker att det säkert kommer en blödning snart igen. Får ringa kliniken och höra vad de tycker helt enkelt.

Tack Kelsson1! Men som sagt jag vågar inte hoppas på någonting! Tråkigt att höra att du är sjukskriven för illamånende, vilken vecka är du i nu? Hoppas det snart ger med sig!

• Bappen

Mäd: jag är oxå på RD7 idag och har testat negativt i två dagar men det är väl egentligen inte förrän fre (RD9) som man borde få plus med blasto om jag förstått det rätt, så än har jag hopp!

• Sthlmsthlm

Att du vågar testa! Är en dag efter dig och tänker nog vänta förbi helgen, tänker att mensen borde komma först.

Glömde ta lutinus igår kväll. Är det någon som vet om det gör så mycket? Ska man ta en extra?

Bappen skrev 2014-11-05 23:51:01 följande:

Mäd: jag är oxå på RD7 idag och har testat negativt i två dagar men det är väl egentligen inte förrän fre (RD9) som man borde få plus med blasto om jag förstått det rätt, så än har jag hopp!

• Moolie

Jag började testa redan dag 3 och fick ett svagt plus på dag 5. Har man köpt halva testlagrets lager så vågar man slösa! ;)

• Kelsson1

JenJoh: 8+1 idag
    En annan tråd jag var med i när jag väntade dottern hade vi ett helt gäng med tjejer som blödde tidigt i graviditeten. En del forsade det riktigt för men alla födde friska barn. Därför tänker jag inte ge upp om dig än.

• JenJoh5

Jag kommer ihåg att jag mådde väldigt illa i den veckan när jag väntade dottern. Skönt när det försvann sen men samtidigt tog jag det ändå som ett bra tecken då, även om det är jobbigt, hoppas det lägger sig snart då Kelsson1. Mådde du lika dåligt när du väntade ditt första barn?

Jo, jag har hört om att man har blött en massa och sen har det gått bra. Får ringa kliniken och se vad de säger. Sen bara vänta och se vad som händer. Har molvärk till och från under dagar och nätter och ibland känns det precis som att nu kommer blodet igen, men så gör det inte det. Men kan det skilja så mellan två graviditeter? En utan ett uns blod och en med blödning då isf? Jobbigt är det för på nått sätt får man ju upp hoppet, fast man inte vill, för vill ju inte bli besviken om nu kroppen bara luras!!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!