• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Kelsson1
    Min älskade dotter skrev 2014-10-30 23:23:22 följande:

När kan man tidigast testa med en 6-dagars..? Akademiska säger 18 dagar - alldeles för länge ;) När jag blev gravid med dottern testade jag RD13, då med en 2-dagars

Första graviditeten fick jag väldigt svagt plus på RD6 men nu den här gången först på RD8 så för att inte bli besviken i onödan kanske du ska vänta till RD10
  • Kattflickan

Jag har inte skrivit på ett tag men är igång med en ny ivf. Jag gör PGD så om det finns något friskt embryo så blir det en blastocyst som sätts in. Tog första sprutan idag, 450 enheter Menopur.

Funkar inte detta ger vi nog upp om syskon. Vi har ju ett fantastiskt barn.

• Min älskade dotter

Långsamma dagar...RD 5 idag... Vill ju ha massor med symptom, men nej... Har en del "mensvärk" av o till o de kmr på en gång då jag anstränger mig typ går snabbt eller typ blir arg ;)

Lite svullna bröst såhär på kvällen, ytterst lite. Man vet ju inte vad allt beror på, kan ju betyda vad som helst...

Hur mår ni?

Kram!

• Bappen

Hej får jag hoppa in här?

Jag är på RD6 med blastocyst efter pgd, har inga symptom förut svullen mage och illamående vilket nog är fr Lutinus.

• JenJoh5

Hej alla!

Nu var det ett tag sedan jag var här inne. Skrev då att jag misstänkte att vi misslyckats med vårt senaste FET eftersom jag började blöda och det var verkligen en riklig blödning, iaf i 2 dagar, på tredje dagen avtog det rejält och dagen efter var det bara små spottings. Tänkte inte så mycket på det och brydde mig inte ens om att ta ett test för jag hade ju fått min mens. Sedan gick det några dagar och jag fick en ny blödning. Brunröd och väldigt sparsam, kom mest när jag var på toa men jag hade mensvärk rejält och blev misstänksam, tänkte kanske missfall? Hade ju inte tagit något test så jag tog ett och fick ett plus. Det brunröda fortsatte att komma under dagen, avtog dagen efter och sedan under en dag till kom det mest lite färgade flytningar. Tog ett nytt test, fortfarande plus, ja jag vet det kan ju hålla i sig flera veckor efter missfall. Har fortsatt mensvärk, riktigt ordentligt emellanåt och är helt säker på att det ska komma en ny blödning, dock inget! Mitt förra missfall var mer utdraget och jag blödde längre tid. Så jag blir så förbryllad vad detta handlar om nu!?! Har fått grymt ont i brösten, mår illa till och från, särskilt på nätterna och är extra kissenödig. Fattar ingenting! Borde inte mina symtom avta nu om jag fått missfall liksom? Eller fattar inte min kropp vad det handlar om? Har beställt hem nya tester och ska testa igen och sedan får jag väl gå till kliniken och be dem kolla om allt kommit ut och få hjälp att få ut det isf. Inte kan det finnas nått som lever där inne med tanke på hur mycket jag blödde när jag trodde jag fått min mens (iaf under 2 dagar). Usch, detta är verkligen jobbigt! Behövde bara ventliera lite! Hoppas det går bra för alla här inne nu!

• Blomflugan

Oj JenJoh5, vilken vändning! Jag tycker ändå att det låter hoppfullt eftersom du fortfarande har symptom, det är ett gott tecken! Om jag var du skulle jag ringa kliniken och be att få ta hcg-blodprov för att se om det stiger, det är mycket mer pålitligt än stickorna. Håller tummarna nu!!!!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!