• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Blomflugan

De har inte hittat nåt fel på oss, allt ser så bra ut hela tiden, men funkar inte ändå :( har gjort 1 ET och 2 FET.

Tycker absolut du ska uppsöka den där dr D om du tror att det kan vara immunförsvaret som är orsaken. Har du något särskilt symptom som gör att du tror att det kan vara det?

• Nin

blomflugan,

Det är så frustrerande att läkarna här i Sverige säger så... Jag har läst många trådar här på fl om sambanden mellan infertilitet och immunologi. Läsvärd länk, fertilitetsguiden.com/immunologi/immunproblem.php

Anledningen till att jag tror att jag har immunproblem är för att jag, när jag blir sjuk så blir jag influensa sjuk får alltid feber. På vårt senaste IVF fet så blev jag influens sjuk bara några timmar efter insättning. Jag är frisk för övrigt, 33år, normalviktig, 163cm 54 kg. Min man 39 och frisk och god fysik.

Jag blev spontant gravid när jag var 26år missfall i vecka 7, men inte med min nuvarande man. Vid graviditeten hade jag fruktansvärt mycket besvär direkt vid befruktningen, blev jätte dålig, även den gången influensa sjuk.

Läkarna har inte hittat några fel på oss heller.

Min man har bra simmare och jag verkar kunna befrukta hans simmare, på utsidan iafl. men inte i mig :( Vid vårt senaste ivf behandlingen fick vi 5 fina ägg som blev befruktade men varken ET eller fet har velat fästa. Vi har nu 3st frysta embryon som väntar på oss.

Hur ska ni göra nu?

Berätta gärna hur gammal du är, hur länge har ni försökt, jag har inte läst alla dina inlägg här.

• Betula74

Har lite frågor o hoppas ni kan hjälpa mig. Jag satte in 2 blastocyster 6 dagars 10 oktober och testade positivt 23 oktober, hcg 26 o progesteron 68. Är detta normalt? Hur långt gången är jag i min graviditet? Livrädd för missfall igen

• Moolie
    Betula74 skrev 2014-10-25 20:42:15 följande:

Har lite frågor o hoppas ni kan hjälpa mig. Jag satte in 2 blastocyster 6 dagars 10 oktober och testade positivt 23 oktober, hcg 26 o progesteron 68. Är detta normalt? Hur långt gången är jag i min graviditet? Livrädd för missfall igen

Ladda ner appen "ivf ferring wheel" så håller du lätt koll på alla dagar och insättningar.
  • Kelsson1

Betula: Finns en graviditetsuträknare här på FL också om du för muspekaren över "Hem"

• Blomflugan

Jag är 29, min man 31, vi har försökt 2,5 år, först ett år på egen hand sen ivf. Vi har fyra blastocyster kvar i frysen så vi kör på direkt igen, vul på tors och förhoppningsvis äl nån/ett par dagar senare. Ska ni köra vidare direkt eller ska ni försöka göra en sån där immunutredning innan ni går vidare?

Betula 74, grattis till plusset! De säger att man inte kan avgöra genom att titta bara på ett hcg-värde, man måste se hur det ökar för att se om det är normalt. Hoppas det går vägen den här gången!

• Nin

Håller tummarna för att niska lyckas till nästa ivf.

Vi har inte bestämt oss för hur vi ska göra, så svårt at ta ettbeslut.

Vi har 3 st blacyster i frysen, jag ska träffa min läkare på tisdag nästa vecka för att diskutera nästa ivf. Jag funderar på att ta ett beslut efter mötet.

Kram

• Mrs we

vi kommer köra en vanlig cykel och försöka på egen hand. känns som om det var 100 år sedan man gjorde det sen. det blir många fet och et nu för tiden... sen kör vi vårt sista formella försök. vi har två blastocyster kvar i frysen av vår tredje och sista ivf hos landstinget. om man gjort alla sina försök och har kvar en blastocyst i frysen - får man inte den på sig också så att säga? verkar konstigt att bara lämna ngt som finns kvar i frysen... iaf. vi har planerat vårt sista försök på landstinget med ett fet precis innan jul, sen drar vi till thailand i tre veckor. antingen plussar vi på beachen eller så bryter vi ihop på stranden och tar resten av semestern och funderar på hur vi eventuellt går vidare i ivf-karusellen eller adoptions-processen. 

sist fet vi gjorde tog jag blodförtunnande, det ska jag göra nu med tänker jag. tog också lutinus, det ska jag göra nu med. men några av er äter även några tabletter inför insättning av fet som jag inte minns namnet på... tabletter som ska stimulera slemhinnan? men gör inte lutinuset det? eller varför äter man dessa tabletter? 

Blomflugan, ni är unga starka och krya. jag hoppas det snart är er tur. när du säger att ni har fyra blastocyster kvar i frysen - är det på ivf nr 1? ni går hos landstinget? 

• Blomflugan

Vad tog du för blodförtunnande? Var det något du fick utskrivet av ivf-läkaren? Funderar på att självmedecinera med aspirin, vissa studier har ju visat bättre resultat om man tar lite acetysalicylsyra varje dag under ruvning.

Ja det är fyra blastisar kvar sen första ivf-försöket, vi fick totalt 6 st till frysen, så vi betar av dom nu. Vi kör fortfarande på landstingsfinansierat, har två ivf-er kvar.

• Min älskade dotter

Hej! Satte in en blastocyst idag, ostimulerad cykel. Fick lutinus. Ägget va sådär... Det hade inte kommit igång ordentligt, de krymper ihop det vid nedfrysning o det hade alltså inte hoppar igång ordentligt än...

Känns så trist - men de satte in det och va alltså fullt dugligt. Är jättenervös o d e sån jobbig väntan. Nu ikväll fick jag ont långt ner i höger sida, kanske är för att de grejat där nere.

Va bara tvungen att skriva av mig lite :)

Kram på er!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!