enbär skrev 2014-06-15 22:16:52 följande:
Ovanstående tolkade jag som att principer är viktigare än sakfrågor för dig. Ett dagis som serverar veg + fisk går fett bort. Jag tolkar det som hellre kött+fisk än bara fisk+ veg trots att det senare alternativet är bättre för miljön, klimatet och djuren, om än långt ifrån perfekt.
Men jag har ju sagt att jag inte tänker tjafsa mer om sånt. Varför struntar du inte bara i det där då om du vill diskutera sakfrågan?
Jag kommer hädanefter inte att säga ett pip om vad du skrivit eller inte skrivit och vad jag tycker om det. Det som intresserade mig var motiveringar till varför man INTE vill att barnen ska äta vegetariskt på förskola/skola, varför man tvunget vill att de ska äta kött.
Du gör mycket märkliga tolkningar men det beror ng på att du bara tar fasta på några fåtal ord och helt struntar i resten, det ack så viktiga sammanhanget oh resonemanget. Tja... inte konstigt att du tilldelar mig åsikter jag inte har.
Bra att du inte tänker tjafsa mer men så länge höll det eftersom du inte bara struntar i det utan fortsätter mala på. Men du menar kanske att alla andra ska ta ansvar, alla utom du som är den som tjafsar mest?
Jag har redan skrivit ett långt resonemang om det, allt det stuntade du i. Läs det igen så har du svaret.