• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-08 12:57:28 följande:
    Grattis Ja jag förstår precis känslan är precis samma här.....
    Hur har det gått för dig, har du testat idag? Fortfarande svagare?
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-08 13:31:22 följande:
    Hur har det gått för dig, har du testat idag? Fortfarande svagare?
    Nä det går väl framåt blir starkare men väldigt sakta... så ororar mig väldigt för att det ska gå åt h...vete. Men fortfarande ingen mens. Det är bra i allafall. Inga sånna symtom heller.

Hur går det sj?
  • calabalic

Vad tråkigt Chasingdreams! :( Ta hand om dig nu och hoppas du orkar börja om snart. Jag har tagit bort dig från listan.

Under behandling:
    Emmli: ÄP 7/10
    lucylight - FET v. 42
    TreTriss - FET slutet av v. 43 eller början av v. 44

Ruvare:
    Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
    Speck - ET 1/10, TD 20/10
    Ananas - ET 3/10, TD 22/10
    frugis - ET 3/10
    Simsalabim - ET 3/10

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
    Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
    Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), plus på rd11

• Speck

Tretriss : kul att komma igång igen!

Cb1982 : jo jag förstår det känns jobbigt, men försök ta det lugnt och tänk att det är trots allt vanligt. Men helst vill man ju inte se ett spår av blod ens, vanligt eller ej.

• Turitella

Ska till och börja med en ny behandlig för syskonförsök imorgon.

Vi har jämfört ordinationen vi fått nu med den som resulterade i vår son och de skiljer sig åt i styrka på Gonal-F injektionerna. Varför gör de annorlunda denna gång, när vi lyckades så bra sist. Nu ska jag ta 150 från dag ett och hela behandlingen. Sist började jag med 150, men på dag fyra minskade vi till 112,5 och fortsatte med den dosen. Då plockade de ut 18 ägg. Är inte det ganska bra? Med den högre dosen blir jag rädd för överstimulering. Det är en annan läkare nu än sist, men de borde väl kolla upp min senaste behandling? Borde jag ifrågasätta detta? Vad tror ni?

• Lokattis

Turitella: Hör med dem hur de tänker, det är väl jättebra. Förklara att du är orolig för överstimulering, och fråga hur de tänker kring det. Sedan beror det säkert på hur gammal du är, hur pass länge sedan ni gjorde förra behandlingen och hur dina värden ser ut. Men det skadar ju aldrig att fråga.

• MiWe
    Chasingdreams skrev 2014-10-08 16:26:34 följande:

Har bara mobilen, men kan någon ta bort mig från listan? Här kom mensen på ruvardag 9. Ett jävla skit heltvete! Gör en paus från tråden, men önskar er övriga lycka till!

Fortsätt med progesteron till TD ändå, tycker jag har läst om så himla många som haft blödningar trots att de varit gravida.

Det är ju TD som gäller!

Calabalic : stort grattis! !!
Svar på tråden IVF hösten 2014