• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Speck

Haha alltså jag är inte hyfsat övertygad om att det har tagit sig, men jag hoppas hoppas och önskar.. Ikväll när jag borstade tänderna kom jag åt tandköttet dåligt o skar mig lite så jag blödde, och bara jag spottade blod så blev jag rädd att försöket inte skulle tagit sig för att jag såg blod.. Haha snacka om att gå på högvarv här nu, nervös att gå på toa o se blod...

• Lokattis
    Speck skrev 2014-10-07 22:10:27 följande:

Haha alltså jag är inte hyfsat övertygad om att det har tagit sig, men jag hoppas hoppas och önskar.. Ikväll när jag borstade tänderna kom jag åt tandköttet dåligt o skar mig lite så jag blödde, och bara jag spottade blod så blev jag rädd att försöket inte skulle tagit sig för att jag såg blod.. Haha snacka om att gå på högvarv här nu, nervös att gå på toa o se blod...

Hehehe, känner igen känslan. Jag håller alla tummar jag har att det ska ha tagit sig för dig! Jag var ju sjäkv helt övertygad om att det inte hade fäst, speciellt när jag började blöda på rd10. Men det hade det ju
  • TreTriss

Hej alla!

Nu har min mens kommit (efter en månads paus för att hormonerna ska gå ur kroppen efter misslyckats ET).
    Så om ett par veckor blir det FET! Vet inte än om det blir ett 2-dagars eller blasto som vi får tillbaka, beror på vilken dag jag får ägglossning då Huddinge inte har öppet på helger!

Lägger in mig i listan igen!

Under behandling:
    Emmli: ÄP 6/10
    lucylight - FET v. 42
    TreTriss - FET slutet av v. 43 eller början av v. 44

Ruvare:
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), TD 10/10
    Chasingdreams - ET 29/9
    Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
    Speck - ET 1/10, TD 20/10
    Ananas - ET 3/10, TD 22/10
    frugis - ET 3/10
    Simsalabim - ET 3/10

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
    Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
    Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)

• calabalic

RD11 med tvådagars.. och nu är det inga tvivel längre. Har väldigt svårt att ta in detta, känner inte ens nån särskild glädje än, men det är nog mest för att jag fortfarande är så rädd att få missfall.. I flera år har man hållit förväntningarna på noll för att skydda sig själv, svårt att ställa om.
  • calabalic

Jag lägger väl in mig under Gravida här så länge så får vi se hur länge jag får stanna kvar där. Har aldrig fått klistra in mig under den titeln förut så det gäller att passa på! ;)

Under behandling:
    Emmli: ÄP 6/10
    lucylight - FET v. 42
    TreTriss - FET slutet av v. 43 eller början av v. 44

Ruvare:
    Chasingdreams - ET 29/9
    Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
    Speck - ET 1/10, TD 20/10
    Ananas - ET 3/10, TD 22/10
    frugis - ET 3/10
    Simsalabim - ET 3/10

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
    Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
    Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), plus på rd11

• CB1982

Hej!

Fick tid för VUL den 20/10, inte särskilt långt fram egentligen men är så sjukt nervös.

Fick lite ljusröd igår och blev ännu nervösare då det tidigare enbart varit ljusrosa flytningar.

Men försöker tänka att det är inget jag kan påverka ändå (lättare skrivit än gjort förstås) och att tiden får utvisa. Men önskade ändå att man visste oavsett så man slipper ovissheten.

• TreTriss
    calabalic skrev 2014-10-08 09:33:19 följande:
    RD11 med tvådagars.. och nu är det inga tvivel längre. Har väldigt svårt att ta in detta, känner inte ens nån särskild glädje än, men det är nog mest för att jag fortfarande är så rädd att få missfall.. I flera år har man hållit förväntningarna på noll för att skydda sig själv, svårt att ställa om.
    Grattis!!! :)
  • 83bergkvist
    Grattis!! Jag håller med, har försökt i flera år och är just nu på rd9 och fick plus igår. Kan inte riktigt ta in. Tänker hela tiden att det inte är på riktigt. Man har en mur omkring sig för att klara alla motgångar. Hoppas det är vår tur nu :)
  • Lisa 236
    Grattis Ja jag förstår precis känslan är precis samma här.....
Svar på tråden IVF hösten 2014