• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Speck

Rd 10 här med ett tvådagars och än ingen mens, *peppar peppar * Men jag är helnojjig för att testa, jag har typ fått för mig att jag kommer få mf om jag testar.. Förra gången jag gjorde ET så testade jag, fick plus och senare samma dag jättesmärtor i magen och mf. Alltså, att jag kissar på en sticka gör ju rent fysiskt ingen skillnad, det sitter helt och hållet i huvudet.. Skulle vilja veta säkert om det lyckats, men två mornar nu har jag bangat på att testa. Nån mer som är så knäpp?? Jag vet de flesta här inne verkar vara testomaner så risken är att det bara är jag som är knäpp :P

• Lisa 236
    Speck skrev 2014-10-11 23:11:41 följande:
    Rd 10 här med ett tvådagars och än ingen mens, *peppar peppar * Men jag är helnojjig för att testa, jag har typ fått för mig att jag kommer få mf om jag testar.. Förra gången jag gjorde ET så testade jag, fick plus och senare samma dag jättesmärtor i magen och mf. Alltså, att jag kissar på en sticka gör ju rent fysiskt ingen skillnad, det sitter helt och hållet i huvudet.. Skulle vilja veta säkert om det lyckats, men två mornar nu har jag bangat på att testa. Nån mer som är så knäpp?? Jag vet de flesta här inne verkar vara testomaner så risken är att det bara är jag som är knäpp :P
    Känslan var så för mig med... men bytte den mot just testoman... enda sättet som jag känner jag har kontroll.
  • Lokattis

Speck: om det hade hänt mig skulle jag också tänkt så! När jag var gravid i våras berättade jag för min kompis K och dagen efter fick jag en liten blödning, och MA:t upptäcktes så småningom. Den här gången är jag redan nojjig över att berätta för K... Som du säger, sitter ju helt i huvudet men vad hjälper det? :-P När testade du förra gången?

• Speck

Lokattis : ET 2010: testade Rd 12, - mf, fet 2010 plus på RD 11- blev min son. Jag testade imorse och det var negativt och nu har jag fått blodiga flytningar :( Så besviken, jag trodde verkligen att det lyckats. Idag är RD 11 så ett plus borde synts nu.

• Lokattis
    Speck skrev 2014-10-12 08:56:56 följande:

Lokattis : ET 2010: testade Rd 12, - mf, fet 2010 plus på RD 11- blev min son. Jag testade imorse och det var negativt och nu har jag fått blodiga flytningar :( Så besviken, jag trodde verkligen att det lyckats. Idag är RD 11 så ett plus borde synts nu.

Neeej, så ledsamt... Stooor kram...
  • Lisa 236
    Speck skrev 2014-10-12 08:56:56 följande:
    Verkligen ledsamt största kramen till dig
  • CB1982

Hej alla!

Jag blöde för några dagar sedan mörkt blod med två klumpar i. Helt plötsligt slutade det och höll upp två dagar, kom lite till och har nu kommit ytterst lite varje dag.

Testet igår visade fortfarande 2-3 veckor men mina graviditetssymtom har blivit mer, brösten större och fått fruktansvärt illamående.

Pratade med en barnmorska i fredags och hon trodde att jag blöder från livmodertappen. Fick tid på fredag hos en läkare för att kolla men väntan känns olidolidlig

• CB1982

Hej alla!

Jag blöde för några dagar sedan mörkt blod med två klumpar i. Helt plötsligt slutade det och höll upp två dagar, kom lite till och har nu kommit ytterst lite varje dag.

Testet igår visade fortfarande 2-3 veckor men mina graviditetssymtom har blivit mer, brösten större och fått fruktansvärt illamående. 

Pratade med en barnmorska i fredags och hon trodde att jag blöder från livmodertappen. Fick tid på fredag hos en läkare för att kolla men väntan känns olidligt lång tills dess.

Funderar på att gå till gynakuten imorgon. Fler som har haft det så här?

• karro 2014

Nu får ni hålla tummarna för mig, imorgon är det dags för de första ultraljudet (injektionsdag 6).. Hoppas att det inte dyker upp några cystor, så jag inte behöver avbryta behandlingen igen.

• CB1982
    karro 2014 skrev 2014-10-12 11:30:35 följande:

Nu får ni hålla tummarna för mig, imorgon är det dags för de första ultraljudet (injektionsdag 6).. Hoppas att det inte dyker upp några cystor, så jag inte behöver avbryta behandlingen igen.

Ska tänka på dig och hålla en tumme. (Art hålla två betyder otur har jag hört )
Svar på tråden IVF hösten 2014