• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Loppan12

Hej
    Jag skall börja min IVF i november och chansen är 20% att jag skall få fram tillräckligt med ägg för att man skall gå vidare till provrörs befruktningen. då min äggproduktion är så låg. Har någon i tråden samma problem eller lyckats få barn men den % .

• Mallan82
    Ananas skrev 2014-10-10 21:24:14 följande:
    Håller tummarna att du plussar på tisdag & att du slipper spottings!!
    Tack tack, det hoppas jag med
  • frugis
    Ananas skrev 2014-10-10 19:58:19 följande:

Mallan82: hur går det för dig?

Frugis & simsalabim: Hur mår ni? Ni ligger ju lika i tid så därför jag är nyfiken.

Själv har det konstaterats att jag är överstimulerad med över 10 cm stora äggstockar och vätska i buken. Var tal om inläggning, men än så länge mår jag för bra och får istället gå på regelbundna kontroller, men är sjukskriven och ordinerad vila. Annars har jag inte mycket känningar. Idag har jag för första gången känt lite molvärk och haft lätt illamående och huvudvärk. Något förhöjd temperatur också på 37,2.

Åh hoppas du mår bättre snart.

Helt ärligt känner jag inte speciellt mycket. Mest biverkningar av lutinus, som varit min ärkefiende. Är tillbaka på jobbet, försöker sitta och vila en hel del eftersom mitt jobb består av stå, gå och lyft samt 100% kundkontakt under arbetstid. Men hoppet finns.

Ska nog försöka att inte testa innan TD för att slippa stressen, hur kommer ni andra göra?
  • Lisa 236

Suck vet inte hur jag ska tänka.....för 4 dagar sedan testade jag med clearblue digital fick då gravid 1-2... Nu är jag i vecka 4+5 och tog ett nytt test idag men fortfarande gravid v1-2 ..... Så orolig med 8 missfall i ryggen så vill man inte ha detta.... Vad tror ni?

• Melmum
    Mallan82 skrev 2014-10-10 20:23:42 följande:

Jo då, jag är på dag 11 nu. Förra gången började jag få lite spottings dag 11, lite mer dag 12 och fick mens dag 13 så vi får se under helgen. Hoppas innerligt på att det gått bra den här gången... men TD först på tisdag. 

Hoppas du blir bättre snart, vila ordentligt!!! 

Lycka till Mallan82!
  • veraicon
    Lisa 236 skrev 2014-10-11 09:25:03 följande:

Suck vet inte hur jag ska tänka.....för 4 dagar sedan testade jag med clearblue digital fick då gravid 1-2... Nu är jag i vecka 4+5 och tog ett nytt test idag men fortfarande gravid v1-2 ..... Så orolig med 8 missfall i ryggen så vill man inte ha detta.... Vad tror ni?

Håller tummarna för dig Lisa 236, har läst dina inlägg i tråden och kan ju bara konstatera att det verkligen är din tur nu! Så länge testet fortfarande visar positivt så tycker jag att du ska fokusera på det!
  • Lisa 236
    veraicon skrev 2014-10-11 10:03:46 följande:
    Håller tummarna för dig Lisa 236, har läst dina inlägg i tråden och kan ju bara konstatera att det verkligen är din tur nu! Så länge testet fortfarande visar positivt så tycker jag att du ska fokusera på det!
    Tack försöker men inte lätt....
  • Speck

Lisa: kan du inte prata med kliniken och be om hcg blodprov eller extra tidigt vul? Det behöver inte betyda något.

• Speck

Är inte 4+5 två veckor då typ? Eller tycker du att det borde stå 2+3? Håller med veraicon, fokusera på att det är plus...kram

• calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-11 09:25:03 följande:

Jag är ju 4+1 och igår på TD (rd13) fick jag gravid 2-3, men då borde det varit precis på håret då jag var precis på dagen 2 veckor efter ägglossning. Jag tänker att det kanske är lite annorlunda för dig om det är eller har varit tvillingar, att det går lite långsammare i början då på nåt sätt. Men du har fortfarande inte fått nån blödning? Har du testat med vanliga stickor också så du ser om det ökar/minskar där? Å, jag hoppas verkligen att det tar fart igen för dig!
Svar på tråden IVF hösten 2014