MiaMorot skrev 2014-08-14 10:32:45 följande:
Spännande med FET, och skönt att slippa allt med äggplock och annat jävelskap
Vi gjorde IVF 2012 och fick en dotter samma år. Dock blev det inga ägg till frysen, så nu kör vi hela resan igen och hoppas på lite till frysen denna gång. Ser dock inte alls fram emot äggplocket, tyckte det gjorde vansinnigt ont :-S
Hur ser er bakgrund ut?
Då låter det ju väldigt lovande för att det ska funka igen för er. :) Alltid lika härligt att höra om personer som har lyckats med IVF, det ökar ju hoppet för oss andra också. Vet ni vad som orsakar infertiliteten?
Vi är oförklarligt barnlösa och har gjort två IVF-försök som inte lyckats. Vid första IVF:en fick vi inget till frysen men vid andra fick vi 5 till frysen! Så det känns ju bra, vi kommer nog nöta på med FET-försök varje månad under hösten om ägglossningen funkar som den ska. Den har strulat lite sen senaste IVF, innan dess har den alltid funkat perfekt.
För min del har äggplocket gått jättebra båda gångerna, kände ingenting. Men däremot blev jag rejält sjuk efter förra IVF:en, låg hemma i sängen med hög feber, lunginflammation m.m och har fortfarande problem med värkande äggstockar. Jag tror inte att jag tål hormoner så bra, för jag blev sjuk även vid första IVF:en fast inte lika illa.