• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • nassu

Hej. Tänkte fråga er som verkar veta detta med ivf. Igår var  vi på äggplock. Fick 4 ägg.. nu sitter jag och väntar på att få höra om de blivit befruktade. Sjukt spännande!! hoppas förstås så innerligt att få åka tillbaka imorgon för återinförning.
    Så..nu undrar jag hur sjuk är man efter återinföring ? Får man smärtstillande då oxå _? kan man röra sej obehindrat??  Och hur har det gått för er andra med lugesteronet efteråt? Senast jag tog lugesteron blev jag sjukt vinglig... och detta är större dos!

• Tindra85

Så, nu har vi varit på vårt möte, och såklart var vi tvungna att vänta till nästa mens. Jag tryckte på lite extra att få börja idag men slemhinnorna o follikerna har tydligen hunnits ändras för mycket.

Aja, vi fick i vart fall det korta protokollet så slipper allt för mycket hormoner, så det e skönt.

Så, 25 dagars väntan nu...

• Speck

Nassu : efter återföring mår du som vanligt, det gör inte ont.

Tindra: jo men hellre vänta 25 dgr än ett misslyckat försök. Se det så :)

Ego: Varit på konsultation nu, vi får långa protokollet igen och jag börjar spruta om ca 11dgr. Känns nervöst och spännande! Förväntansfullt!

• Tindra85
    Speck skrev 2014-08-21 12:50:32 följande:

Tindra: jo men hellre vänta 25 dgr än ett misslyckat försök. Se det så :)

Jo absolut!
    Så sjuksköterskan sa också, men hon gick och dubbelkollade med läkaren en gång till. Ville väl mest ha tryckt på lite extra så man vet att man jords vad man kunde, sen litar jag på deras omdöme så inga problem med det. Nu gjorde jag vad jag kunde i vart fall :) 

Det enda jag hade kunnat göra var att ringt och fått en tidigare tid, men mja, jag var ju för feg och tänkte att det  kommer ändå inte gå.

AJA, strunt samma, nu är det på gång i vart fall :D
  • Chasingdreams

Hej!

Jag börjar med det långa protokollet imorgon. Ska ta Synarela. Vet ni om man ska ta sprayen med ett visst tidsintervall t.ex. klockan 7 och 19? Det enda som står på förpackningen är att jag ska ta det morgon och kväll.

• sesanka

Jag fick veta att man ska välja en tid som passar en själv, tex direkt när vaknat och sen ska man alltid spruta samma tid. På helgerna satte jag väckarklockan, sprutade och gick och la mig igen. Så 7 & 19 verkar vettigt. Någon som fått andra besked? :)

Chasingdreams skrev 2014-08-21 14:56:44 följande:

Hej!

Jag börjar med det långa protokollet imorgon. Ska ta Synarela. Vet ni om man ska ta sprayen med ett visst tidsintervall t.ex. klockan 7 och 19? Det enda som står på förpackningen är att jag ska ta det morgon och kväll.

• Speck

Va? När jag sprayade för 4 år sen har jag för mig det var tre doser per dag! Ska bli intressant att se vad hon skrivit för dos för mig, inte hämtat ut medicin än.

• MTLL

När jag sprayade med Synarela förra gången, sprayade jag tre gånger per dag. Tror det va kl 7, 13, 19. Tre gånger per tolv timmar!

• MiaMorot

Idag var det ultraljud dags och än så länge ser det bra ut. Ett tiotal äggblåsor á 10-15 mm på vardera sida. Så nu kör vi på likadant några dagar till och sen blir det ägglossningsspruta på söndag och äggplock på tisdag!

Svar på tråden IVF hösten 2014