calabalic skrev 2014-08-14 19:35:31 följande:
Men vadå, fick du inte smärtstillande eller? Trodde alltid man fick det. Jag fick morfin och det funkade kanon på mig. Väldigt skön känsla när morfinet börjar verka, som en varm våg av "det ordnar sig"-känsla. :) Men jag vet att en del känner en del ändå trots morfin. Sen gjorde det förstås ont när morfinet slutade verka, som väldigt kraftig mensvärk, men inget jag inte kunde stå ut med.
Det känns som de flesta som har problem med få spermier lyckas genom IVF (förutsatt att det finns några spermier), bara man inte har några ytterligare problem. Hoppas ni lyckas på första försöket även denna gång! :)
Jag fick 2 panodil någon timme innan. sen satte de bara en infart, ifall att det skulle behövas mer. Och när jag nästan skrek rakt ut när de började plocka äggen, och tårarna sprutade så fick jag en skvätt morfin, och sen gick det iaf lite bättre. Men jag blev mest yr tyckte jag.
Denna gång ska jag säga till innan att jag upplevde förra gången som väldigt smärtsam och hoppas jag kan få mer bedövning innan, i förebyggande syfte..