• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Speck

Sama: ja precis, vi betalar själva. Ska fråga på jobbet imorgon om de beviljar bruttolöneavdrag.

• sama12

Speck: hoppas på det :)

Det finns inte nåt bidrag att söka från försäkringskassan? Dom har ju hur mycket olika sånt som helst. Nån som vet?
    Nu tänker jag på första omgången man inte betalar själv utan kanske för mediciner och körersättning?

• pco

Tindra: nej detta inte försent för kör du korta så börjar du inte spruta på engång ändå.
    En av gångerna började jag spruta påmensdag 3 o andra gången Mensdag 5 så. Ring i morgon o säg om mensen så ska du se att de löser sig :)

• Tindra85

Tack för svaret :)

Jag är ju så jäkla larvig bara, vi vet ju inte ens om vi skulle få börja direkt men jag e så less på väntandet och behövde få upp lite hopp... Alla gånger man hoppats när mensen gått över tiden försökte jag nu få till att jag ville att mensen skulle va sen. Jag menar 4 dagar för tidigt! Så onödigt :(

Tror du inte dem bara ignorerar mig typ om jag ringer och pratar med dem imorrn?

Men gav lite hopp i vart fall, jag fortsätter hålla tummarna.

Varför tog du dem på så olika dagar om jag får fråga?

pco skrev 2014-08-17 22:37:59 följande:

Tindra: nej detta inte försent för kör du korta så börjar du inte spruta på engång ändå.

En av gångerna började jag spruta påmensdag 3 o andra gången Mensdag 5 så. Ring i morgon o säg om mensen så ska du se att de löser sig :)

• pco

Tindra: nej du är inte alls larvig, det handlar om att man har förhoppningar och att man känner att man väntat i hela sitt liv, så man vill bara komma igång på engång, förstår dig helt o håller. .
    .Btw vart går du nånstans?
    När vi gjorde gratis försöken gick jag på Sahlgrenska och nu Carlanderska.
    Man kan börja på båda de dagarna 3 och 5 så beroende vem jag pratade med på SU då man skulle ringa när mensen kommit för en planering ( så tror absolut att du ska ringa din klinik) så någongång fick jag välja när jag ville börja för att läkarbesöket skulle passa ihop med mitt jobbschema bättre (man gör ju vul o sånt för o se hur de växer av sprutorna osv) o någongång o bestämde de bara så inte av någon speciell anledning var det olika., dock här på CA så har det alltid varit dag 5 för mig, vet inte varför, har inte frågat.

Ska snart in på vul för o bestämma vilken dag vi får tillbaka vårt förhoppningsvisa guldägg :)

• Moolie

Jag har redan ångest inför äggplocket om detta försöket inte skulle hjälpa... :( Hjälp....!!!

• MTLL

Hänger med er! Vi har försökt i lite mer än 6 år, genomfört 2 ivf (1 långt och 1 kort protokoll) och ett FET, utan att något har fäst! Så nu startar vi med ivf 4, långt protokoll i okt. Vi betalar 1/2 kostnaden, vi har 1 poäng kvar. Efter mina äggplock har jag behövt hjälp av både make + sjuksköterska för att komma tillbaka till sängen så hög jag har varit (så det e bra grejer dom ger en ) Lite info om mig... Just de, går på RMC, Malmö

• MiaMorot

Nickidocka - nej de har inte sagt nåt sånt, och det är väl för att allt beror på hur väl simuleringen går. Sist tog jag sprutor i 11-12 dagar tror jag. Men på torsdag när det är dags för ultraljud så tror jag det bestäms datum för äggplock.

Tindra - Jag har alltid fått börja spruta på CD 5, för att jag är ganska lättstimulerad, men det "normala" är att börja på CD 3 annars.. men det är nog värre för en lättstimulerad att börja för tidigt, än för en "vanlig" att börja lite senare. Så jag tror nog du får börja på CD 5 om de inte har några viktiga skäl till att just du bör börja på dag 3

• Chasingdreams

På fredag börjar jag spraya. Det är verkligen allvar nu. Det ska bli skönt att komma igång, samtidigt som jag är livrädd. Äggplock är planerat till vecka 39. Laddar ni andra upp på något speciellt sätt för att orka med alla påfrestningar?

Svar på tråden IVF hösten 2014