• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • calabalic
    Saturnus skrev 2014-08-30 22:12:42 följande:

Hur funkar det med ett FET. Är det någon behandling? Kan man inte bli befruktad naturligt samtidigt som man får ett FET tillbaka?

Spännande! Håller tummarna.

Vanligtvis gör man återföring i naturlig cykel så man slipper alla hormoner. Det enda man behöver göra är att testa ägglossning varje dag och när man får omslag ringer man dem och får tid för insättning 3-4 dagar senare. Det är absolut möjligt att bli naturligt gravid samtidigt så åtminstone vi har blivit tillsagda att inte ha oskyddat sex under den här veckan för att minimera risken för tvillinggraviditet, även om det känns extremt osannolikt att jag skulle bli gravid naturligt nu helt plötsligt efter 4,5 år försök..
  • Moolie
    calabalic skrev 2014-08-31 09:11:40 följande:

Vanligtvis gör man återföring i naturlig cykel så man slipper alla hormoner. Det enda man behöver göra är att testa ägglossning varje dag och när man får omslag ringer man dem och får tid för insättning 3-4 dagar senare. Det är absolut möjligt att bli naturligt gravid samtidigt så åtminstone vi har blivit tillsagda att inte ha oskyddat sex under den här veckan för att minimera risken för tvillinggraviditet, även om det känns extremt osannolikt att jag skulle bli gravid naturligt nu helt plötsligt efter 4,5 år försök..

Har man svårt att få barn och inte har några sedan innan kanske man vill/vågar/chansar och önskat sig tvillingar även om det VERKLIGEN är en riskgraviditet....
  • Moolie
    calabalic skrev 2014-08-31 09:05:05 följande:

Spännande!! Jag vet flera i andra trådar som blivit gravida efter FET och känt precis sådär första dagen. Om det inte är att det fäster så är det nog att den påverkar livmodern på nåt sätt med sin närvaro, vilket tyder på aktivitet iaf. :)

Det får jag verkligen hoppas!! Känner stickningarna nu igen, strax till vänster om naveln och snett ned till höger om naveln. Är OTROLIGT trött! Som om jag druckit två flaskor vin igår!

Håller tummarna!! För snart är det 24h sedan! :)
    Lilla0 skrev 2014-08-31 08:54:44 följande:

Ruvardag 5 här med fin blastocyst...

Känner inga symptom alls förutom förstoppning. Det känner jag igen ifrån tidigare IVF:er/ återinföranden.

Det var många inlägg här så tänkte kanske att det var ok att jag hakade på :)

Heja på er och ni kanske kan heja på mig.

Jag gör detta själv i Köpenhamn ...

När gjorde du återförandet? :) Vi gjorde en FET med en femdagars blastro igår kl 11! :)
  • Niisan
    Mallan82 skrev 2014-08-30 11:02:05 följande:

Hej, 

Spännande - då är du cirka en vecka före mig i tid. Kör också Synarela och ska ha gonal-f sedan. Är på spraydag 8 :) 

Är det första ivf? För mig andra, men första med den längre metoden.

Lycka till :) 

Vad roligt :)

Gör du också på CvL?

Det är vårt första försök överhuvudtaget med IVF.

Lycka till ni med!! :)
  • pco

Lilla0: välkommen :) jag är på rd 6 idag, känner heller ingenting. Tidigare grav som iof slutat i mf men då kände jag att det drog o stickningar samt tjocka flytningar som var typ äggvita. Men denna gång inget sånt :/ ursch depp depp för mig idag.
    Hur har du kännt innan? Elr är detta din första gång? 2 dagars elr blastis i magen? Själv har jag blastis :)

• Monsan
    karro 2014 skrev 2014-08-30 17:07:17 följande:
    Av okej, håller tummarna för er att d går vägen? Har ni några barn sen tidigare?
    Nä, inga barn sedan tidigare för någon utav oss. Dock ett MA i vecka 13 för 4 år sedan med mitt ex.

Har BIM på tisdag och hoppas fortfarande på ett mirakel naturlig väg.. :)..
  • pco

Fyfasiken vad jag hatar detta!! Nu efter har stört gråtit i min mans armar kan jag prata lite om det. Fick såklart lite blod på crinone hylsan idag! O då vet vi alla vad som snart händer. Hur mkt orkar man??!! Vi har ett betalat försök kvar men skiter nog i det för jag pallar inte mer efter 5 färskförsök o ett flertal frysförsök så blir det ändå såhär. Varför kan inte vi få en familj som alla andra för??

• karro 2014
    Monsan skrev 2014-08-31 10:50:13 följande:
    Nä, inga barn sedan tidigare för någon utav oss. Dock ett MA i vecka 13 för 4 år sedan med mitt ex.

Har BIM på tisdag och hoppas fortfarande på ett mirakel naturlig väg.. :)..
    Beklagar ditt ma, okej..

Vi får hålla tummarna..

Samma här, kan alltid hoppas, men tror inte de tagit sig för vår del, hade bara sex förra söndagen plus i torsdags när jag hade äl..

Annars får både du o jag en hjälpande hand:)
  • Moolie
    pco skrev 2014-08-31 11:50:58 följande:

Fyfasiken vad jag hatar detta!! Nu efter har stört gråtit i min mans armar kan jag prata lite om det. Fick såklart lite blod på crinone hylsan idag! O då vet vi alla vad som snart händer. Hur mkt orkar man??!! Vi har ett betalat försök kvar men skiter nog i det för jag pallar inte mer efter 5 färskförsök o ett flertal frysförsök så blir det ändå såhär. Varför kan inte vi få en familj som alla andra för??

Fy! :( Kan inte föreställa mig hopplösheten! :( Vi har våra tre försök betalda och vi drar gränsen där... Så förstår att fem försök är på bristningsgränsen....!!
  • Monsan
    karro 2014 skrev 2014-08-31 12:37:58 följande:
    Beklagar ditt ma, okej..

Vi får hålla tummarna..

Samma här, kan alltid hoppas, men tror inte de tagit sig för vår del, hade bara sex förra söndagen plus i torsdags när jag hade äl..

Annars får både du o jag en hjälpande hand:)
    Tack..:)..

Jag skulle oxå bli förvånad om det skulle tagit sig då vi bara hann med 2 gånger förra veckan och vet inte ens om vi prickade in ÄL..

Blir roligt att följa din och alla andras resor..:)..
Svar på tråden IVF hösten 2014