• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Saturnus
    calabalic skrev 2014-08-30 17:45:35 följande:

Äntligen positivt på ägglossningstestet, så på måndag morgon ska jag ringa RMC och få en tid FET. Gissar på att återföringen blir på tisdag. Har väntat i 6 månader på att få ägglossning igen efter att den försvann efter mitt förra IVF, så det känns underbart att äntligen vara back in business igen!

Hur funkar det med ett FET. Är det någon behandling? Kan man inte bli befruktad naturligt samtidigt som man får ett FET tillbaka?
    Spännande! Håller tummarna.
  • Speck

Moolie : ja vad jag har hört så med ett 5-dagars så kan man känna efter 6-7 dagar! Jag har bara fått två-dagars så har ingen egen erfarenhet. Däremot så fäster väl en blasto snabbare än ett två-dagars, men tio timmar låter snabbt! :)

• Moolie
    Speck skrev 2014-08-30 22:33:54 följande:

Moolie : ja vad jag har hört så med ett 5-dagars så kan man känna efter 6-7 dagar! Jag har bara fått två-dagars så har ingen egen erfarenhet. Däremot så fäster väl en blasto snabbare än ett två-dagars, men tio timmar låter snabbt! :)

Ja det är det jag menar... Vaknade nu mitt i natten för att det sticker och drar i livmodern... Konstigt detta...
  • pco

En blastis fäster inom 1-2 dygn efter insättning :)

• Lokattis
    Speck skrev 2014-08-30 20:07:25 följande:

Lokattis : jag äter också levaxin för underproduktion.

Ja, jag har förstått att det inte är helt ovanligt. Har du ätit länge?
  • Moolie
    pco skrev 2014-08-31 07:29:19 följande:

En blastis fäster inom 1-2 dygn efter insättning :)

Tack!! :) Känns ingenting nu på morgonen! Måste spänt mig så mycket att det stack i livmodern när jag slappnade av! :)
  • Speck

Lokattis : det upptäcktes under utredningen, så jag har ätit det sen vintern -08 tror jag, ev våren -09.

Moolie : eller så var det blasto som fäste, man vet aldrig :) hoppas!

• Lilla0

Ruvardag 5 här med fin blastocyst...
    Känner inga symptom alls förutom förstoppning. Det känner jag igen ifrån tidigare IVF:er/ återinföranden.
    Det var många inlägg här så tänkte kanske att det var ok att jag hakade på :)
    Heja på er och ni kanske kan heja på mig.
    Jag gör detta själv i Köpenhamn ...

• Lilla0
    Nickidocka skrev 2014-08-30 15:53:38 följande:
    Vad roligt ;), håller tummarna! !!
    Kul! Samma här. Jag håller tummarna.

• calabalic
    Moolie skrev 2014-08-31 01:03:21 följande:

Ja det är det jag menar... Vaknade nu mitt i natten för att det sticker och drar i livmodern... Konstigt detta...

Spännande!! Jag vet flera i andra trådar som blivit gravida efter FET och känt precis sådär första dagen. Om det inte är att det fäster så är det nog att den påverkar livmodern på nåt sätt med sin närvaro, vilket tyder på aktivitet iaf. :)
Svar på tråden IVF hösten 2014